Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...

Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...
Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...

Τρίτη 14 Μαΐου 2013

...Να σημειώσουμε τη λύπη μας για τη δειλία όσων δεν ομολόγησαν το λάθος για το πολεοδομικό σχεδιασμό της Κίρρας και της Ιτέας...


«ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΣΟΥ»



ΙΤΕΑ, 13/05/2013

ΓΡΑΦΕΙ: Η  ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
( ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ)




Είναι φορές που ο σεβασμός  στους άγραφους νόμους αναγκάζει κάποιον να μιλήσει,σπάζοντας τη σιωπή του και την ιδιωτική οδό του, υπερασπιζόμενος αυτό ακριβώς που στέκεται σαν ΗΛΙΟΣ για να φωτίζει τα βήματα της ψυχής και της διανόησής του.
Πρώτα , ως πολίτες της πόλης, να ευχαριστήσουμε όλους  όσους εργάστηκαν για την χθεσινή εκδήλωση ( 12/05/2013),η οποία παρουσιάστηκε  στην Ιτέα και στο ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΕΙΟ –ΗΛΙΟΠΟΥΛΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ, με θέμα τον Αρχαίο Ιππόδρομο των Δελφών. Σύμφωνα, με όσα ανέφερε ο  καθηγητής κ. Π. Βαλαβάνης, « Η προτεινόμενη για τον ιππόδρομο των Δελφών θέση "Γωνιά" στο δυτικό άκρο του ελαιώνα, περίπου 1,5 χλμ. βορειοανατολικά της Ιτέας,, παράλληλα και σε επαφή με την οροσειρά της Κεφαλής, πληροί όλες τις φυσικές προϋποθέσεις ενός ιπποδρόμου και συμφωνεί με τα περιγραφόμενα από τις αρχαίες πηγές δεδομένα. Εκτός τούτων, η νέα θέση βρίσκεται μέσα στην ιερά χώρα των Δελφών και έχει άμεση επαφή με το ιερό, στοιχείο πάρα πολύ σημαντικό για τον συμβολικό συσχετισμό της απομακρυσμένης αγωνιστικής εγκατάστασης με τον λατρευτικό πυρήνα του ιερού».
Δεύτερον να τον συγχαρούμε, γιατί αναγνώρισε ότι: «Η λύση φαίνεται ότι βρισκόταν σε ένα βιβλίο του 1923 που είχε γράψει ο δημοσιογράφος και τυπογράφος από την Άμφισσα Θεοχάρης Μελισσάρης. Εκείνος ήταν ο πρώτος που ταύτισε τη θέση του ιπποδρόμου και όχι εγώ». Εκείνος ο ιστοριοδίφης, λοιπόν, υποδείκνυε πως ο ιππόδρομος έπρεπε να βρίσκεται στη δυτική πλευρά του ελαιώνα της Ιτέας, περίπου 1 χλμ. βορειοδυτικά της πόλης, ανάμεσα στη λοφοσειρά Κεφαλή και στις προς Ανατολάς υπώρειες των Αγίων Αναργύρων και του Γλα.
Τρίτον, να τον επαινέσουμε για την παρατηρητικότητά του και την επιμονή του, γιατί αυτός ενδιαφέρθηκε για να αναζητήσει τα «ίχνη», αν και ο  σωστός προσανατολισμός είναι βόρεια της πόλης της Ιτέας και δυτικά του ελαιώνα της.  Στο σημείο εκείνο σχηματίζεται ένας επιμήκης επίπεδος χώρος μήκους περίπου 600 μ. και πλάτους 80 έως 100 μ., διαστάσεις που ταιριάζουν και με τους ρωμαϊκούς ιπποδρόμους. Οι τρεις λόφοι που περιβάλλουν τον χώρο, δε, είναι ιδανικοί για να φιλοξενήσουν τους θεατές. Τα σχεδόν τέλεια γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με τους αρχαίους επιμήκεις τοίχους από μεγάλους ογκόλιθους που εντοπίστηκαν στα άκρα της νότιας και δυτικής πλευράς της κονίστρας ενισχύουν ακόμη περισσότερο την άποψη του καθηγητή.
Τέταρτον να σημειώσουμε την ειλικρίνειά του :«Είναι πράγματι αξιοπερίεργο να έχουμε μια τέτοια αρχαιολογική πληροφορία που αντιγράφεται και επιβιώνει για σχεδόν 100 χρόνια σε μια σειρά βιβλίων γραμμένων από ιστοριοδίφες και να μην αξιοποιείται καθόλου από τους ερευνητές. Χωρίς ανασκαφή, όμως, δεν είναι δυνατόν να γίνει χρονολόγηση της κατασκευής, αλλά η ανάγκη δημιουργίας ιπποδρόμου αμέσως μετά την εισαγωγή των ιππικών αγώνων στα Πύθια το 586-2 π.Χ. μας οδηγεί στην πρόταση ότι έχουμε μπροστά μας τον αρχικό ιππόδρομο της αρχαϊκής περιόδου», εκτιμά ο καθηγητής.
 Πέμπτον χαιρόμαστε, γιατί ομολογεί : «Πώς λοιπόν θα αποκαλυφθεί αφού, στην τραυματισμένη από τη λειτουργία ενός γειτονικού λατομείου κι ενός εργοστασίου περιοχή, κρύβεται ο χαμένος ιππόδρομος των Δελφών;»
Έκτον να τον ευχαριστήσουμε, επειδή μας ενημέρωσε ότι : «Το Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε συνεργασία με την Αρχαιολογική Υπηρεσία και τη Γαλλική Σχολή, προγραμματίζει τοπογραφική, γεωλογική και αρχαιολογική έρευνα, ενώ ταυτοχρόνως γίνεται προσπάθεια να αλλάξει το καθεστώς αρχαιολογικού ελέγχου της συγκεκριμένης θέσης, ώστε να μετατραπεί σε ζώνη απολύτου προστασίας, διότι μόνον έτσι θα γίνει η σταδιακή ανάκτηση της εικόνας ενός από τα σημαντικότερα μνημεία της δελφικής τοπογραφίας».
Ωστόσο, με αφόρμηση τα διαδραματισθέντα στη συγκεκριμένη εκδήλωση,  είναι θέμα πολιτικής και κοινωνικής ευθύνης που επιβάλλει να θέσουμε  υπ’ όψη του «φιλόμουσου κοινού» της Ιτέας - και όχι μόνο- τα εξής:
Πρώτον, την ένοχη σιωπή των «ιθυνόντων» για τη διαχείριση της γης στην περιοχή του νομού Φωκίδος και στις προτεραιότητες που επιλέγησαν για την «ανάπτυξή του» από τους εκάστοτε κρατούντες σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο. Μόνο το ιδιοκτησιακό καθεστώς να ελέγξει ένας ερευνητής θα νιώσει τουλάχιστον θλίψη αλλά και δυσαρέσκεια από την κατάλυση των αρχών δικαίου.
Δεύτερον τη σχεδόν αδικαιολόγητη οργή των «ειδικών» για την εικόνα του αρχαιολογικού χώρου των Δελφών, επειδή τολμήσαμε να  μιλήσουμε για τα «τραύματά του». Άλλωστε, οι ίδιοι οι φύλακες του χώρου μιλούν για τα «κακώς κείμενα» και αφήνουν υπόνοιες ότι η πλημμελής συντήρηση αποσκοπεί στην ιδιωτικοποίηση του χώρου.
Τρίτον να στιγματίσουμε την «ηθελημένη άγνοια» όπου όλοι οι παρευρισκόμενοι  «αρμόδιοι» υποκρίνονταν ότι δε γνωρίζουν τι «συμβαίνει με το καθεστώς των ξένων αρχαιολογικών σχολών στην Ελλάδα». Και για να καλυφθεί το κενό στη γνώση τους τούς παραπέμπουμε στα αφιερώματα της εφημερίδας «Καθημερινής» και στο περιοδικό της ΕΠΤΑ ΗΜΕΡΕΣ (26/11/1995 & 21/05/2000). Αλλά και στην ενδιαφέρουσα εργασία που είναι αναρτημένη http://www.ekdd.gr/ekdda/files/ergasies_esdd/14/2/504.pdf  και τους προκαλούμε να απαντήσουν στα όσα αναφέρονται για τα δικαιώματα της Γαλλικής Σχολής στον Αρχαιολογικό Χώρο των Δελφών. Και μάλιστα είναι λυπηρό που ο κ. Π. Βαλαβάνης με αξιοπρόσεκτο τάκτ δεν απάντησε στην ερώτηση  που  του ετέθη «Γιατί προτείνετε τη Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή;».
Τέταρτον να σημειώσουμε τη λύπη μας για τη δειλία όσων δεν ομολόγησαν το λάθος για το πολεοδομικό σχεδιασμό της Κίρρας.
Πέμπτον να αποδεχτούμε τη συλλογική ευθύνη για την επίδειξη της «συλλογικής απάθειας» των κατοίκων Κίρρας και Ιτέας  που σαν αποτέλεσμα είχε την καταστροφή των μαυρόασπρων ψηφιδωτών για χάρη εξυπηρέτησης «συμφερόντων»,  το κτίσιμο της  κεντρικής εκκλησίας πάνω στο ναό της Μεγάλης Θεότητας, τη χωροθέτηση του παλαιού νεκροταφείου στη θέση της αρχαίας Νεκρόπολης, όπου πιθανόν να ανεβρεθούν λάρνακες   ισάξιας σπουδαιότητας με εκείνης της Τανάγρας Βοιωτίας  ή σαρκοφάγος σαν  της Αγίας Τριάδος Ηρακλείου Κρήτης. Και ας αναλογιστούν όλοι γιατί η Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή σε πολλά εκτάρια παρουσιάζεται ως «ανάδοχος και ιδιοκτήτης».
Έκτον να προτείνουμε στον κ. Π. Βαλαβάνη ότι υπάρχουν υπέροχα ελληνικά έργα   πλαστικής αλλά και εικαστικά  που θα μπορούσαν να κοσμήσουν τη σήμανση του Αρχαίου Ιπποδρόμου και δεν υπάρχει ουδεμία χρεία να μιμηθούμε ΕΜΕΙΣ  τα ισραηλιτικά μνημεία αναφοράς των αρματοδρομιών του οίκου Δαυΐδ, γιατί υπάρχουν τα παιδιά του Θεού Ποσειδώνα , ο ίππος ΑΡΕΙΩΝ και ο ίππος ΠΗΓΑΣΟΣ να σηματοδοτούν τα ίχνη… Μάλιστα θέτουμε υπ’ όψιν το μεγαλειώδες έργο της πομπής των Παναθηναίων για την οποία ο Μανόλης Ανδρόνικος γράφει: «…πώς αποτελεί ένα από τα μοναδικά αν όχι το μοναδικό δημιούργημα της παγκόσμιας πλαστικής στην πιο ανθρώπινη έκφρασή της». Για να μην αναφέρουμε  τα ερυθρόμορφα αγγεία με τις παραστάσεις από τον ιερό Πήγασο και τον Βελλερεφόντη ή τους ίππους του Διομήδους με τον Ηρακλή, αλλά και τα ανάγλυφα με τους Λαπίθες και τους Κένταυρους. Πόσο μάλλον όταν  υπάρχουν αξιόλογοι έλληνες καλλιτέχνες που έχουν ασχοληθεί με το θέμα του αλόγου όπως: οι ζωγράφοι Αλέξανδρος Αλεξανδράκης και Αλέκος Φασιανός, οι γλύπτες Γιάννης Παρμακέλης και Δημήτρης Καλαμάρας.
 Και, βέβαια, η οποιαδήποτε μακέτα για την υπόδειξη της διεύθυνσης επιλέγεται κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού από τη στιγμή που ο χώρος-λογικά- θα συμπεριληφθεί στο ευρύτερο Δελφικό Τοπίο και αποτελεί παράβαση του κώδικα δεοντολογίας να παίρνει κάποιος «το χρίσμα» χωρίς προκήρυξη διαγωνισμού.  
Κλείνοντας, και μιλώντας συμβολικά, ας καλωσορίσουμε όλοι την άφιξη του Θεού στο Ναό από τη χώρα των Υπερβορείων  και ας προσευχηθούμε  τα βέλη από τη φαρέτρα του   να μην χτυπήσουν όσους διέπραξαν ΥΒΡΗ στη διαχείριση του ιερού ή όσους πίστευσαν ότι η δοτή εξουσία τους είναι πιο ισχυρή από τη δύναμη του ΟΣΙΟΥ ΗΛΙΟΥ και βέβαια να  παρακαλέσουμε να μην σπείρει τον όλεθρο και τον πανικό «γιατί οι περισσότεροι ήξεραν, αλλά όλοι σιωπούσαν».
Προσωπικά, περιμένω από την κεντρική εξουσία να λάβει ταχέως όλα τα απαραίτητα μέτρα  για τη Διαχείριση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς και ο κ. Πρόεδρος της Δημοκρατίας να αντισταθεί στην οιανδήποτε ιδιωτικοποίηση των αρχαιολογικών χώρων, αλλά και να αναθεωρηθεί ο αρχαιολογικός νόμος 3028/2002,  ενώ ταυτόχρονα να πληροφορηθεί ο  Ελληνικός Λαός για τα «ανταποδοτικά οφέλη των ποικιλόμορφων εκχωρήσεων» σε αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδος και της Κύπρου…
Ευελπιστώ ότι οι περισσότεροι, ιδιαίτερα όσοι κατοικούμε στο νομό Φωκίδος, θα προσεγγίσουμε ο καθένας από εμάς τον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών ενθυμούμενοι τα λόγια του Σεφέρη  «…καθρεπτίζοντας την ψυχή που διαθέτει ο καθένας στην ψυχή αυτών των μαρμάρων μαζί με το χώμα τους… δεν μπορώ να χωρίσω το ναό του Δελφικού Απόλλωνα από τις Φαιδριάδες ή τη κορυφογραμμή της Κίρφης. Ευτυχώς η γη μας είναι σκληρή, οι πρασινάδες της δε σε πλαντάζουν, τα χαρακτηριστικά της είναι βράχια, βουνά και πελάγη. Κι έχει ένα τέτοιο φως…» και να τον  υπερασπιστούμε από την οποιαδήποτε επιβουλή ή «ΚΑΤΟΧΗ»…  

10 σχόλια:

  1. ΕΧΩ ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ :Ο Κ. ΣΚΑΡΙΜΠΑΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΖΗΛΟ ΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΙΡΡΑΣ ΈΣΤΩ ΜΕ ΕΝΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟ??????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια στους 3 φίλους Βαλαβάνη-Παρασκευά-Σκαρίμπα που όταν συναντιώνται στον μίτο της Αριάδνης συζητούν για τον σωτήριο ιππόδρομο. Οι επιχειρήσεις πλαστικών κλπ που βρίσκονται εκεί θα τους κάνουν μακέτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγνώμην αλλα γράφετε:

    ''Πέμπτον χαιρόμαστε, γιατί ομολογεί : «Πώς λοιπόν θα αποκαλυφθεί αφού, στην τραυματισμένη από τη λειτουργία ενός γειτονικού λατομείου κι ενός εργοστασίου περιοχή, κρύβεται ο χαμένος ιππόδρομος των Δελφών;»''

    Δηλαδή
    Το εργοστάσιο έχει τραυματίσει την περιοχή;
    Παντελή,σταμάτα να βγάζεις βαρέλια καιζήτα συγνώμη που τόσα χρόνια
    τραυμάτιζες τον χαμένο ιππόδρομο.
    Είπαμε να δούμε τι γίνεται εκεί αλλα όχι να τα χώνετε σε μεροκαματιάρηδες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΤΟ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ ΜΙΑ ΑΠΟΨΗ ΣΑΝ ΤΗΣ ΚΑΣ ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΙΔΕΕΣ, ΕΙΤΕ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΕΙΤΕ ΔΙΑΦΩΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΑΖΙ ΤΗΣ, ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ.
    ΕΙΝΑΙ ΛΥΠΗΡΟ ΟΜΩΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΛΕΞΗ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΟΠΩΣ «Δεύτερον να τον συγχαρούμε, γιατί αναγνώρισε ότι: «Η λύση φαίνεται ότι βρισκόταν σε ένα βιβλίο του 1923...», « Πέμπτον χαιρόμαστε, γιατί ομολογεί :....» ΔΙΟΤΙ ΔΙΝΕΤΑΙ Η ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ Ο ΚΟΣ ΒΑΛΑΒΑΝΗΣ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕ, Ή ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΚΑΠΟΙΑ ΠΙΕΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙ. ΑΝ ΛΟΙΠΟΝ Η ΚΑ ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΑΤΟΠΗΜΑ, ΕΛΠΙΖΩ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΘΕΣΗ.
    ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΑΠΛΑ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ Π.Χ. ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΗΘΟΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΜΕΡΙΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΗΘΟΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ, Ή ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΙΓΩΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΔΟΥΛΕΙΑ ( ΠΟΥ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΟΠΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕ ΑΡΝΟΥΜΕΝΟΣ ΟΡΘΑ ΝΑ ΑΝΑΜΙΧΘΕΙ ΣΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ), ΜΑΣ ΤΙΜΗΣΕ ΩΣ ΑΠΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΘΙΓΟΝΤΑΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΑΝ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΕΣ ΑΙΧΜΕΣ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΑΡΧΩΝ (ΕΧΟΝΤΑΣ ΣΕ ΛΙΓΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΕΜΕΙΣ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ) ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΜΑΣ ΣΑΝ ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ, ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΣΑ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΟΠΟΥ ΦΤΑΙΜΕ ΠΑΝΤΑ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΠΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟΙ.
    ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΛΥΠΗΡΟ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ (ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΛΠΙΖΩ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΘΕΣΗ) ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΜΙΑ ΙΔΕΑ ΣΕ ΕΝΑ ΔΥΟ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ, ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ (ΤΟΠΙΚΑ) ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΜΑΖΕΥΤΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΘΑ ΕΠΙΛΕΓΕΙ. ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΟ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ Η ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΚΟΥ ΒΑΛΑΒΑΝΗ ΓΙΑ ΑΛΛΟ ΕΡΓΟ ΣΗΜΑΝΣΗΣ ΤΟΥ ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΥ (ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΑΛΛΑ ΛΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΒΑΛΕΙ) , ΟΙ ΑΙΧΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ (ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑ ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ; Ο ΚΟΣ ΒΑΛΑΒΑΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ;) ΚΑΙ ΤΟ ΟΤΙ ΘΙΓΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΤΑΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΔΟΣΟΛΗΨΙΑ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ TOΠIKO ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΠΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΘΑ ΚΛΗΘΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ. ΘΑ ΗΤΑΝ ΘΕΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΟΥΣ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΙ ΤΟ «ΑΤΟΠΗΜΑ ΤΟΥ» ΝΑ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΣΕ ΕΜΑΣ «ΠΟΥ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΛΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΙΔΕΕΣ ΑΛΛΩΝ ΣΑΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ» (ΟΠΩΣ ΜΟΥ ΔΟΘΗΚΕ ΣΕ ΜΕΝΑ Η ΕΝΤΥΠΩΣΗ), ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΑΠΛΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΝΟΗΣΟΥΜΕ.

    ΜΕ ΛΙΓΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΝΑ ΗΤΑΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΤΑΤΗ, ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΓΡΑΜΜΕΝΗ ΧΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΔΙΝΕΙ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΥΤΟΙ, ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΞΙΖΕΙ Η ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΑΠΟ ΟΣΟΥΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ. Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝΑN.

    ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΦΟΒΙΕΣ ΓΙΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΡΙΚΟΛΑΚΕΣ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΙ ΕΙΤΕ ΣΑΝ ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΕΙΤΕ ΣΑΝ ΣΧΟΛΙΑ, ΑΦΟΡΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΠΟΙΩΝ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΠΑΝΤΟΥ ΜΕΧΡΙΣ ΑΓΕΝΕΙΑΣ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΡΙΚΟΛΑΚΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΜΕ, ΚΙΝΔΥΝΕΥΑΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΠΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ. ΑΦΟΡΟΥΝ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΕΙΔΟΥΣ. ΟΤΑΝ ΟΜΩΣ ΜΑΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟΜΟΝΩΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΜΙΖΕΡΗ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΜΑΣ, ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ Η ΒΟΛΙΚΟΤΕΡΗ ΤΡΟΦΗ ΤΟΥΣ.
    Η ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΕΓΩ, ΑΠΛΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟ ΒΑΛΑΒΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ, ΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΟΥ, ΕΙΤΕ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΑΓΑΠΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ. ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΒΡΟΥΜΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχω την εντυπωση οτι διαβαζεις .....ΧΩΡΙΣ να ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ

      και κανω ΜΟΝΟ μια αναφορα στο σχολιο σου,οπου λες:

      "ΕΙΝΑΙ ΛΥΠΗΡΟ ΟΜΩΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΛΕΞΗ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΟΠΩΣ «Δεύτερον να τον συγχαρούμε, γιατί αναγνώρισε ότι: «Η λύση φαίνεται ότι βρισκόταν σε ένα βιβλίο του 1923...», « Πέμπτον χαιρόμαστε, γιατί ομολογεί :....» ΔΙΟΤΙ ΔΙΝΕΤΑΙ Η ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ Ο ΚΟΣ ΒΑΛΑΒΑΝΗΣ ...κλπ,κλπ "

      Στο παραπανω θελει να δειξει ( οπως λεγαμε στο δημοτικο ) οτι ο κυριος καθηγητης ειναι μετριοφρων και ταπεινος και ΔΕΝ ΔΙΑΚΑΤΕΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΕΙΔΟΣ ΚΟΜΠΛΕΞ ωστε να παρουσιασει σαν ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΕΥΡΗΜΑ την θεση του ιπποδρομου , αλλα ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ χρονια πριν ειχε περιπου οριοθετηση την σχεικη περιοχη

      ΑΠΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ !!!!!

      ΥΓ και μην ξαναεπανελθεις !!!!

      Αρμαγεδδων

      Διαγραφή
  5. στην αθηνα και στη θεσσαλονικη σκαψανε επανω και μεσα απο τα αρχαια για να φτιαξουν το μετρο.και εδω ακουμε αμπελοφιλοσοφιες και θα πρεπει ολοι να παρουμε τα βουνα.αλλα και εκει θα μας σταματησουν οι οικολογοι και οι τσιπραιοι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΤΟ "ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ " ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ? Ω! ΕΛΛΑΣ! ΗΡΩΩΝ ΧΩΡΑ! ΤΙ ΓΑΙΔΑΡΟΥΣ ΒΓΑΖΕΙΣ ΤΩΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ ωραία η εκδήλωση του Δήμου Δελφών πολύ ωραία και η εισήγηση του Δημάρχου μας. Όπως έγραφε και η πρόσκληση η ΙΕΠΚΑ και ο Δ.Δελφών είχαν μια σπουδαία διοργάνωση με πολύ κόσμο και μακάρι να είναι καλό και το αποτέλεσμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΑΝ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΧΟΛΙΟ. ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ ΠΟΥ ΕΙΔΕ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ..........

      Διαγραφή
  8. Για όσους επιχειρηματίες επιθυμούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της χώρας μας , υπάρχει και το βιοτεχνικό πάρκο της Άμφισσας .
    Το Δελφικό τοπίο πρέπει και θα παραμείνει επισκέψιμος τόπος περιηγητών-τουριστών ,ώστε να τον χαίρονται και οι επόμενες γενιές-γιαυτό έχουμε σαν λαός τεράστια ευθύνη.
    Καλώ τους πλέον ευφάνταστους να ατενίσουν απ τον λόφο των Αγ.Αναργύρων ένα τοπίο ανάπτυξης... με αποθήκες για τα ελαιόδυχτα , μαντριά με ελλενίτ , γουρνοσταλιά , περιφράξεις με κοτετσόσυρμα , λάσπουριά με γουρούνια , κότες , πάπιες και καμμιά χήνα για φύλακα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή