Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...

Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...
Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...

Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

Παρέμβαση Αγγελέτου στην Περιφέρεια για την απένταξη του Θερμοπυλών-Αντιρρίου...


  17/12/2014


    ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΛΑΜΙΑ-ΙΤΕΑ -ΑΝΤΙΡΙΟ




       Κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στις 17-12-2014 εκτός των άλλων θεμάτων που συζητήθηκαν ο περιφερειακός σύμβουλος Γιάννης Αγγελέτος κατέθεσε ερώτηση για τον οδικό άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο.   
   Κατά την ανάπτυξη της ερώτησης στάθηκε στην σπουδαιότητα του οδικού αυτού άξονα, παρουσιάζοντας τα στοιχεία από τα έγγραφα που προσκόμισε, αλλά και το δελτίο τύπου του Υπουργού ΠΕΚΑ μετά την έγκριση  των περιβαλλοντικών όρων του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα  όπου ακριβώς τονιζόταν η σπουδαιότητα του έργου. 
   Δυστυχώς όμως μέχρι σήμερα δεν έχει ενταχθεί σε κανένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα ώστε να υλοποιηθεί.



   
 ΕΡΩΤΗΣΗ



     Όπως είναι γνωστό βρίσκεται σε τελικό στάδιο η οριστικοποίηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) της περιόδου 2014 - 2020, σε διαπραγμάτευση και συνεννοήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 
  Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα επανυποβλήθηκε πρόσφατα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω της ηλεκτρονικής βάσης SFC μετά τον συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων και τη διαβούλευση με την ΕΕ. 
  Τα έργα «προτεραιότητας» που περιλαμβάνονται στο ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ και ανταποκρίνονται στα κριτήρια επιλεξιμότητας της περιόδου 2014 -2020 περιέχονται στον Κατάλογο Μεγάλων Έργων που περιλαμβάνεται στο κείμενο του Προγράμματος.

   Ο Κατάλογος αυτός βρίσκεται υπό «ζέουσα» αναθεώρηση μετά τις πρόσφατες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για απένταξη έργων όπως η αναμόρφωση του Φαληρικού Δέλτα και της ανάπλασης της οδού Πανεπιστημίου και την συμπερίληψη έργων που ανταποκρίνονται στα κριτήρια για να χαρακτηριστούν ως έργα προτεραιότητας. 
  Ήδη σημαντικά έργα περιφερειών ανακοινώνονται ότι περιλαμβάνονται στον υπό αναθεώρηση Κατάλογο Μεγάλων Έργων (π.χ. εντελώς πρόσφατα το έργο του βόρειου τμήματος του Ε65 Τρίκαλα – Εγνατία). 

    Δυστυχώς στο παραπάνω Πρόγραμμα, από τα λίγα αν όχι το μόνο που θα μπορούσε να αναλάβει τη χρηματοδότηση μεγάλων οδικών έργων, δεν έχει περιληφθεί κανένα τμήμα του άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο. 
  Το οδικό αυτό τμήμα ανήκει στην Ευρωπαϊκή Οδό Ε65 (Μάλμοε – Χανιά) και όπως φαίνεται στο τέλος της προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020 
 - ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΤΜΗΜΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕΙ. 

   Αν δει κανένας τη διαδρομή του Ε65 στον ελληνικό χώρο (Νίκη – Βεύη – Κοζάνη – Τρίκαλα –Δομοκός – Λαμία – Μπράλος – Άμφισσα – Ιτέα – Αντίρριο – Ρίο – Αίγιο – Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Κίσσαμος – Χανιά) θα διαπιστώσει πάρα πολύ εύκολα ότι στο τμήμα ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ δεν θα έχει υλοποιηθεί ή προγραμματιστεί κάποια παρέμβαση αναβάθμισης. Δεδομένου λοιπόν ότι: 
  1. Έχουν εκπονηθεί σημαντικές μελέτες, κόστους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, με αποτέλεσμα αρκετά τμήματα να έχουν πλήρη ωριμότητα για την υλοποίησή τους (π.χ. Ιτέα - Γαλαξίδι)
   2. Για αρκετά τμήματα υπάρχουν μελέτες σε προχωρημένο στάδιο οι οποίες εύκολα μπορούν να φτάσουν σε επίπεδο ωριμότητας δημοπράτησης (π.χ. Μπράλος - Άμφισσα με εγκεκριμένους Περιβαλλοντικούς Όρους) 
    3. Το οδικό αυτό τμήμα πληροί τα σχετικά κριτήρια και ανταποκρίνεται στο χαρακτηρισμό ως έργο «προτεραιότητας» για την ολοκλήρωση της Ευρωπαϊκής Οδού Ε65


 ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ 

   Ο κ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ 
   ΚΑΙ Ο κ. ΧΩΡΙΚΟΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ 


   Ποιες ενέργειες έχουν αναληφθεί από την Περιφέρεια για την ένταξη του έργου σε πρόγραμμα υλοποίησης και ειδικότερα στο ανωτέρω αναφερόμενο ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ και με ποιες προοπτικές;
  Προφανώς και η απάντηση πως προετοιμαζόμαστε να το εντάξουμε στο πακέτο Γιουνκέρ, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή αφού το εξαγγελθέν πρόγραμμα για τους γνωρίζοντες τα του Υπουργείου έχει ήδη overbooking 145%...

1 σχόλιο:

  1. Ποιος να είναι άραγε αυτός που βἀζει φρένο στην κατασκευή του τμήματος αυτού του Ε65;;;
    Κανονικά θα έπερεπε να ήταν σε πρώτη προτεραιότητα γιατί ενώνει τη βόρεια με τη νότια Ελλάδα παρακάμπτοντας την Αθήνα. Το κομμάτι Ιτέα -Άμφισσα (και στη συνέχεια) - Μπράλος ήταν από τους πρώτους οδικούς άξονες του νεοσύστατου Ελληνικού κράτους.
    Και να μην ξεχνάμε πως από το 1896 υπήρχε μελέτη (Übersichtskarte der Griechischen Eisenbahnen) για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Μπράλος – Γραβιά – Άμφισσα – Ιτέα, που, όπως και αλλες παρόμοιες μελέτες που ακολούθησαν, ποτέ δεν υλοποιήθηκε.
    Άραγε για τον ίδιο λόγο;;;;

    Μόνο διόδια ξέρουν να βάζουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή