Ξεκινούν τα πωλητήρια
για λιμάνια, μαρίνες, ΔΕΚΟ…
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ
«το πιο βαρύ πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων που έχει υλοποιήσει ποτέ μέχρι σήμερα Ελληνική κυβέρνηση»…
Πράσινο φως δόθηκε
στο ΤΑΙΠΕΔ για να «βάλει μπροστά» το πιο
βαρύ πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων που έχει υλοποιήσει ποτέ μέχρι σήμερα Ελληνική
κυβέρνηση…
Ανάμεσα σε αυτές συγκαταλέγονται τα δέκα περιφερειακά λιμάνια
(Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλος, Ραφήνα,
Λαύριο, Ελευσίνα), οκτώ μαρίνες
(Πύλος, Αλιμος, Χίος, Αρετσού Θεσσαλονίκης, Μύκονος, Αργοστόλι, Ζάκυνθος, Ιτέα), διάφορα εναπομείναντα
ακίνητα, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΠΑ, η ΔΕΗ, η ΕΥΑΘ και η ΕΥΔΑΠ…
Αντίστροφα πλέον μετρά ο χρόνος για
τις ιδιωτικοποιήσεις μετά και την έγκριση από το Κυβερνητικό Συμβούλιο
Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) του επικαιροποιημένου προγράμματος του ΤΑΙΠΕΔ,
που περιγράφει τα επόμενα βήματα για όσες βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς και
εκείνες που θα ξεκινήσουν προσεχώς.
ΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ. Στην πράξη η «βούλα» του ΚΥΣΟΙΠ ανοίγει και τυπικά
τον δρόμο στο ΤΑΙΠΕΔ να βάλει μπροστά το πιο βαρύ πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων
που έχει υλοποιήσει ποτέ ελληνική κυβέρνηση, τα βασικά βήματα του οποίου
αναλύονται στο πλάνο που ανήρτησε το Ταμείο στην ιστοσελίδα του. Στα δέκα
λιμάνια για παράδειγμα, με βάση μελέτη αξιολόγησης, γίνεται η επιλογή συμβούλων, ώστε μετά να
προκηρυχθούν οι πρώτοι διαγωνισμοί παραχώρησης.
Στην περίπτωση των μαρινών έχει οριστεί
εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη Χίο όπως και κατάθεση δεσμευτικών
προσφορών για την Πύλο ενώ για τις υπόλοιπες οι διαγωνισμοί δεν έχουν ακόμη
προκηρυχθεί. Ειδικά στη Μύκονο, έχει περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ όλο το λιμάνι με
χρήσεις επιβατηγού ναυτιλίας, κρουαζιέρας και μαρίνας, οι οποίες θα
παραχωρηθούν είτε μεμονωμένα είτε ως σύνολο. Το σύνολο των θέσεων ελλιμενισμού
και στις οκτώ μαρίνες ξεπερνά τις 2.000...
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ
Λιμενικός «Καλλικράτης»: Συγχωνεύονται Λιμενικά Ταμεία ...
Τη συγχώνευση και ενοποίηση των
Λιμενικών Ταμείων της χώρας προχωρά το υπουργείο Ναυτιλίας, με τη σχετική
συζήτηση να επανέρχεται στο προσκήνιο και να αφορά στη διαβούλευση για τον
εκσυγχρονισμό του συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνησης και ειδικότερα στο θέμα
της ενοποίησης των Λιμενικών Ταμείων.
Στο πλαίσιο αυτό και αφού έχουν συγκεντρωθεί οι σχετικές προτάσεις εξακολουθούν οι ειδικές συναντήσεις στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από τον υπουργό Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Η στάση που έχει εκφραστεί ήδη εδώ και μήνες από την ΚΕΔΕ για το θέμα, είναι η αντίθεσή της με το αιτιολογικό ότι θα απαξιωθούν λιμάνια υψηλών προδιαγραφών, βιώσιμα και αυτοτελή, και θα επηρεαστούν αρνητικά τόσο οι Δήμοι όσο και η τοπικές οικονομίες.
Στο πλαίσιο αυτό και αφού έχουν συγκεντρωθεί οι σχετικές προτάσεις εξακολουθούν οι ειδικές συναντήσεις στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από τον υπουργό Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Η στάση που έχει εκφραστεί ήδη εδώ και μήνες από την ΚΕΔΕ για το θέμα, είναι η αντίθεσή της με το αιτιολογικό ότι θα απαξιωθούν λιμάνια υψηλών προδιαγραφών, βιώσιμα και αυτοτελή, και θα επηρεαστούν αρνητικά τόσο οι Δήμοι όσο και η τοπικές οικονομίες.
Το κυβερνητικό σχέδιο από το υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με το υπουργείο
Εσωτερικών, προβλέπει τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού Οργανισμού στην έδρα
κάθε Περιφέρειας, όπου υπάρχουν λιμάνια όπου θα «ενσωματωθεί» και η διαχείριση
όλων των υπολοίπων Λιμενικών Ταμείων.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου