Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...

Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...
Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...

Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

Ένσταση και από τον Σύμβουλο Γιάννη Λύτρα για το Χωροταξικό Ιτέας-Κίρρας! ζητά την παράκαμψη της πόλης...!!!

 
ΕΝΣΤΑΣΗ 

Του Ιωάννη Νικ.Λύτρα
Τοπ. Συμβούλου  Δημ.Κοιν.Ιτέας
 Της Δ.Ε. Ιτέας του Δήμου Δελφών 

ΚΑΤΑ

 ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ 
 B1 ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ, (2Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ) 
 της Μελέτης «Αναθεώρηση ΓΠΣ Ιτέας
 - Κίρρας Δήμου Ιτέας»


 ΕΝΙΣΤΑΜΑΙ



Για τους παραπλεύρως  τυπικούς και ουσιαστικούς λόγους:




ΠΡΟΣ :



ΔΗΜΟ ΔΕΛΦΩΝ





1)     Στα αναρτηθέντα διαγράμματα του Β1. Κεφαλαίου της Αναθεώρησης του ΓΠΣ Ιτέας- Κίρρας Δήμου Ιτέας δεν περιλαμβάνονται όλα τα αναφερόμενα στο Κεφάλαιο Α3 , των Τεχνικών προδιαγραφών όπως καθορίζονται στην Υπουργική  Απόφαση με αριθμό 9572/1845 /2000(ΦΕΚ 209Δ/7-4-2000)  και συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στη παράγραφο Α.3.3:


«Παρουσιάζονται τα υφιστάμενα και προγραμματιζόμενα βασικά δίκτυα υποδομής της περιοχής μελέτης:


Μεταφορικό δίκτυο

Ενέργεια

Τηλεπικοινωνίες

Ύδρευση αποχέτευση, απορρίματα κ.λ.π


2)Όσον αφορά το μεταφορικό- οδικό δίκτυο  και σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 10788/04 ( ΦΕΚ 285Δ/5-3-2004) η οποία αφορά «Έγκριση Πολεοδομικών Σταθεροτύπων κατά την εκπόνηση Γ.Π.Σ…...», κεφάλαιο 6.1, πρέπει στα ΓΠΣ να φαίνεται πρωτεύον και δευτερεύον οδικό δίκτυο , αρτηρίες συλλεκτήριες οδοί, τοπικές οδοί  καθώς και αυτές να συνδέονται κατάλληλα ώστε να εξυπηρετούν την κυκλοφορία, τα οποία όμως δεν απεικονίζονται στα αναρτηθέντα σχέδια.

3)Αντιθέτως στο αναρτηθέν σχέδιο υπ αριθμ.Π.3.3., το οποίο στερείται και τίτλο θέματος Σχεδίου, παρουσιάζεται ένα δίκτυο πεζοδρόμων, οι  οποίοι δεν αποτελούν αντικείμενο του ΓΠΣ, δεδομένου ότι αυτό αφορά τον Γενικό Σχεδιασμό και δεν μπορεί να υπάρχουν δεσμεύσεις με τέτοιες λεπτομέρειες οι οποίες ενδεχομένως  θα δημιουργήσουν πρόβλημα στον αναλυτικό σχεδιασμό της Πολεοδομικής Μελέτης και του Ρυμοτομικού  Σχεδίου που έπονται,  όπου εκεί εξετάζονται αναλυτικά και καθορίζονται με βάση τις τότε υπάρχουσες συνθήκες και ανάγκες.Είναι αυτονόητο ότι οποιαδήποτε δέσμευση από σήμερα,η τυχούσα αστοχία,η λανθασμένη και μη απαιτούμενη εκτίμηση ,είναι πολύ δύσκολο να διορθωθούν στο μέλλον μετά την έγκρισή του.

4) Δεν αντιμετωπίζεται η σύνδεση των δύο  εκατέρωθεν της Ε.Ο (Βόρεια και Νότια) τμημάτων του Σχεδίου Πόλης και δεν είναι εύκολη  η πρόσβαση στις  Υπηρεσίες ,στο εμπορικό κέντρο, στο λιμάνι και εν γένει στο κατάντη τμήμα της πόλης.     
     
5) Δεν έχει ληφθεί υπόψη στην αναθεώρηση του ΓΠΣ η Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ιτέας με αριθμ. 75/2008 που αφορά την «Κυκλοφοριακή Μελέτη Σχεδίων Πόλεως Ιτέας - Κίρρας και επεκτάσεων αυτών».

6)Σύμφωνα με τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό Ν. 4067/2012 , άρθρο 2 , παραγρ. 59 και όπως έχει αντικατασταθεί   με το Ν.4315/2014 (ΦΕΚ 269Α)

ζζ) Η παρ. 59 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 αντικαθίσταται ως εξής:

«59. Πεζόδρομοι είναι οι διαμορφωμένοι υπαίθριοι κοινόχρηστοι ελεύθεροι χώροι, που εξυπηρετούν κυρίως τη συνεχή, ασφαλή και χωρίς, εμπόδια κυκλοφορία των πεζών και ΑΜΕΑ. Σε αυτούς απαγορεύεται η στάθμευση και επιτρέπεται να κυκλοφορούν μόνο τα οχήματα που κινούνται προς και από εισόδους −εξόδους χώρων, στάθμευσης των παρόδιων χρήσεων εκτός αν άλλως ορίζεται από τον κανονισμό λειτουργίας τους.»

► Επειδή στους δρόμους που εμφανίζονται  σαν πεζόδρομοι στο ΓΠΣ, υπάρχει κυκλοφορία και  στάθμευση αυτοκινήτων και λαμβάνοντας υπόψη ότι η Τροποποίηση του ΓΠΣ είναι χρονοβόρα, προτείνεται οι πεζόδρομοι  στα ανωτέρω σχέδια, οι οποίοι μάλιστα φαίνονται με κίτρινο χρώμα (που αποτελούν συμβολισμό των Πολεοδομικών μελετών) , να φαίνονται στη κατηγορία των τοπικών οδών , ώστε να υπάρχει δυνατότητα τροποποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης αν αυτό απαιτηθεί χωρίς να υπάρχει ασυμφωνία με το  ΓΠΣ.

7) Σύμφωνα με το  άρθρο 4 του Ν.2508/97 στο οποίο περιγράφονται τα περιεχόμενα του ΓΠΣ και συγκεκριμένα στην παραγρ. 6 , αναφέρεται :

« Η παραπάνω πρόταση πολεοδομικής οργάνωσης αναφέρεται στις χρήσεις γης , στα πολεοδομικά κέντρα, στο κύριο δίκτυο κυκλοφορίας, στη πυκνότητα και στο μέσο συντελεστή δόμησης κατά πολεοδομική ενότητα ή τμήμα της, σε απαγορεύσεις δόμησης και χρήσης  .»

Στην αναρτηθείσα πρόταση ΓΠΣ δεν εμφανίζονται στοιχεία κυκλοφοριακής οργάνωσης,ούτε υπάρχει πρωτεύον και δευτερεύον οδικό δίκτυο, στο οποίο να φαίνεται η οργάνωση του η συσχέτιση των λειτουργικών κατηγοριών οδών. Αντ’ αυτού φαίνονται μόνο οι  πεζόδρομοι οι οποίοι θα έπρεπε να περιλαμβάνονται και να εμφανίζονται σαν τοπικές οδοί.  

8) Σύμφωνα με τις γενικές αρχές αλλά και τους κανόνες  των κυκλόφοριακών μελετών, όταν  οι φόρτοι γίνονται σημαντικοί, οι δρόμοι με το μεγαλύτερο πλάτος αποτελούν το κύριο οδικό δίκτυο που εξυπηρετεί τις σημαντικότερες κινήσεις (μεγαλύτερες αποστάσεις, μεγαλύτεροι φόρτοι) ενώ οι δρόμοι με το μικρότερο πλάτος συγκροτούν το τοπικό οδικό δίκτυο που εξυπηρετεί τις τοπικές κινήσεις  και  μετατρέπονται σε πεζόδρομους.

9) Στην αναρτηθείσα πρόταση ΓΠΣ παρατηρείται δρόμοι (λεωφόροι) με το μεγαλύτερο πλάτος να έχουν χαρακτηριστεί και προτείνονται σαν πεζόδρομοι,αντί  να απεικονίζονται σαν δρόμοι του τοπικού δικτύου χωρίς να χαρακτηρίζονται ώστε να μπορέσουν να μετατραπούν  σε κύριο οδικό δρόμο όταν αυτό κριθεί αναγαίο.   
                                                               

10)Η έξοδος  από την Εθνική Οδό προς τον αστικό ιστό της  Ιτέας γίνεται σε περιοχή κλειστής καμπύλης και μάλιστα με αριστερή στροφή οπότε υπάρχουν προβλήματα ορατότητας και αυξημένος κίνδυνος σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, ενώ η σύνδεση για το Βόρεια της Ε.Ο εντός σχεδίου τμήμα όπως αναφέρθηκε δεν φαίνεται να αντιμετωπίζεται, προτείνεται τροποποίηση.

11) Στο αναρτηθέν Σχέδιο αναθεώρησης ΓΠΣ Ιτέας-Κίρρας  δεν παρουσιάζεται η Παράκαμψη της Ιτέας με διέλευση της Ε.Ο εκτός αστικού ιστού, η οποία  και ιδιαίτερης σημασίας κρίννεται και περιλαμβάνεται στο εγκεκριμένο ΓΠΣ,ενώ  υπάρχει και εγκεκριμένη σε πρώτο Στάδιο πρόσφατη Μελέτη του ΥΠΥΜΕΔΙ, στην οποία και έχει ενταχθεί.



        Για όλους  τους παραπάνω  τυπικά και νομικά ορθούς ,αλλά και πρακτικά και λειτουργικά ουσιαστικούς και πλήρως αιτιολογημένους λόγους  παρακαλώ να γίνει δεκτή η ένστασή μου με  τις ανωτέρω διορθώσεις και βελτιώσεις.-







                                                  Ο ενιστάμενος







                                                        




21 σχόλια:

  1. Καλό θα ήταν ο κύριος σύμβουλος αντί να τα γράφει εκ των υστέρων να παρευρίσκεται στα τοπικά συμβούλια της ΙΤΕΑΣ και τις ενστάσεις να τις κάνει εκεί.Άλλωστε για αυτό σε τον εξέλεξε ο λαός της ΙΤΕΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΓΙΑΝΝΑΚΟ ΜΟΝΑΧΟΣ ΕΓΡΑΨΕΣ ΤΗΝ ΕΝΣΤΑΣΗ ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. το θέμα είναι ότι έχει δίκηο και σε αυτό συμφωνεί σχεδόν όλη η Ιτέα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΓΙΑΝΝΑΚΟ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΣ ΑΧΥΡΑΝΘΡΩΠΟΣ ..ΟΤΙ ΣΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙΣ ΕΣΥ ΣΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΓΙΑΝΝΑΚΟ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΣ ΑΧΥΡΑΝΘΡΩΠΟΣ ..ΟΤΙ ΣΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙΣ ΕΣΥ ΣΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κε λυτρα θα επερεπε ηδη να εχεις εκπεσει ως Τοπικος συμβουλος καθόσον δεν συμμετεχεις στα τοπικά συμβούλια ...
    και δε΄θτερον Η δουλοπρέπιεια σου μεχρι που θα φτασει ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αντί να κάνεις καμιά σοβαρή πρόταση κάθεσαι και υπογράφεις ότι σου δίνει ο Παπαλάγιος με το συνάφι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σωστα ετσι εκανε χροννια τωρα πιονακι...ξερει τι λεω.

      Διαγραφή
  8. δεν έχεις καταλάβει ότι το τοπικό της Ιτέας είναι κωμωδία.Πρόεδρος που δεν τον καταλαβαίνει και δεν καταλαβαίνει τιποτα, σύμβουλοι εγκλωβισμένοι και ο νεότερος να παίρνει γραμμή από το κινητό του Μπανανά.
    Χάλιαααααααα, καλά να πάθετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΕΧΕΙ ΧΑΘΕΙ Η ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΟΙΗΚΗΣΗ! ΜΙΛΑΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΚΟΣ ΕΙΝΑΙ! ΔΕΝ ΜΙΛΑΕΙ ΠΑΛΙ ΚΑΚΟΣ ΕΙΝΑΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ετσι να τα βλέπετε,έτσι να σχολιάζετε (τους υπογράφοντες και όχι τα γραφόμενά τους) και θέλατε να γίνετε και Δήμος! ΧΑ ΧΑ ΧΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γιάννη μην ακους τους κουτούς που δεν έχουν νιονιό. Όταν θα πάθουν θα μάθουν τι εστί βερύκοκο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΠΑΛΑΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΔΕΛΦΩΝ
    δ) Σχετικά με τους πεζοδρόμους (Ηρώων και Άστιγγος) που ποτέ δεν υπήρξαν πεζόδρομοι, με την μελέτη αυτή προτείνεται η κατάργησή τους στην επικείμενη
    και αναγκαία αναθεώρηση του σχεδίου πόλεως Ιτέας και

    ε) Τόσο η κυκλοφοριακή όσο και το Γ.Π.Σ., είναι μελέτες που έχει έχει εκπονήσει το ίδιο μελετητικό γραφείο και είναι επιστημονικά ανακόλουθο και
    θεσμικά (τουλάχιστον) απρεπές ό, τι άλλο ισχυρίζεστε και προτείνετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Και μόνο από αυτή την παράγραφο φαίνεται η "σκοπιμότητα"που εξυπηρετεί το ΓΠΣ:

    "Στο λιμάνι της ελλιμενίζονται 70 περίπου σκάφη (κρουαζιερόπλοια, κότερα κ.ά.) ετησίως και 7.000 επιβάτες, πολλοί από τους οποίους μεταφέρονται με πούλμαν σε κοντινούς προορισμούς (συνήθως στους Δελφούς).
    Επιπλέον από την «Σκάλα Φόρτωσης» της «Αργυρομεταλλευμάτων & Βαρυτίνης» υπάρχει μεγάλη κίνηση εξαγωγής βωξίτη ο οποίος μεταφέρεται με φορτηγά από το Μεταλλείο που βρίσκεται στο 51ο χλμ. της οδού Άμφισσας - Λαμίας."

    Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος μόνο όσο αφορά την κρουαζιέρα το 2012 είχαμε 87 κρουαζιερόπλοια με 11455 επιβάτες, το 2013 88 κρουαζιερόπλοια με 8141 επιβάτες και το 2014 που ήταν το χειρότερο εδώ και πολλά χρόνια έτος για την Ιτέα όσο αφορά τον αριθμό αφίξεων είχαμε 50 κρουαζιερόπλοια με 8309 επιβάτες.
    Σε αυτά πρέπει να προστεθούν τα εκατοντάδες γιώτ και ιστιοφόρα που επισκέπτονται κάθε χρόνο την Ιτέα.

    Πού βρήκαν οι μελετητές τα 70 συνολικά πλοία και κότερα και τους 7000 επιβάτες;
    Γιατί άραγε εμφανίζουν ψεύτικα στοιχεία για ένα τομέα που είναι καίριος για την οικονομία της Ιτέας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΜΟΝΟ ΤΟ ΒΡΩΜΟΞΥΛΟ ΘΑ ΜΑΣ ΑΠΑΛΛΑΞΕΙ ΑΠ ΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ

      Διαγραφή
    2. Αυτοί αποφασίζουν για το μέλλον της Ιτέας;
      Παγκόσμια πρωτοτυπία τα λήμματα να επεξεργάζονται στο Βιολογικό.
      Εκτός από δείγμα κακής σκοπιμότητας είναι και δείγμα αγραμματοσύνης η μελέτη.

      "Τα λήμματα της Ιτέας και μέρος της Κίρρας επεξεργάζονται στο Βιολογικό Καθαρισμό που λειτουργεί κοντά στη περιοχή «Λαρνάκι» της Ιτέας.
      Τα λήμματα συγκεντρώνονται στο κεντρικό αντλιοστάσιο που υπάρχει στη συμβολή των δρόμων Καποδιστρίου και Ηρώων."

      Διαγραφή
  14. ΖΗΤΗΘΗΚΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΘΗΚΕ.Ο ΜΕΛΕΤΗΤΗΣ ΕΚΑΝΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΠΩΣ ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΓΙΑΥΤΟ..ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΕΤΕ ΚΑΙ ΠΙΕΖΕΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΧΘΕΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΣΑΣ;ΛΙΓΗ ΝΤΡΟΠΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. H μελέτη εξυπηρετεί συμφέροντα και σκοπιμότητες και κάταστρέφει την Ιτέα.
      Κάποιοι που εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους είναι φυσικό να την υπερασπίζονται.
      Ανάμεσα στα αλλα με το ΓΠΣ η Ιτέα και η Κίρρα μετατρέπονατι σε ένα ατέλειωτο πεζόδρομο. Αν ήξερε ο κόσμος τι μεθοδεύεται θα τους έπαιρνε με τις πέτρες τους μελετητές.

      Διαγραφή
  15. Και ο Μονσελάς είχε πληρωθεί από την οδοντίατρο για να την "αυτοκτονήσει" και έκανε καλά τη δουλεία του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή