Ο οδικός άξονας ΄΄Μπράλος – Άμφισσα΄΄ θα ολοκληρωθεί το 2027, ενώ το τμήμα «Τέλοςπαράκαμψης Γραβιάς-Κόμβος Βάργιανης-Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη», θα ολοκληρωθεί το 2025.
Αραβαντινού – Τζε Πέγκυ, Περιφερειακή Σύμβουλος Π.Ε. Φωκίδα
Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν στον Υφυπουργό κ. Γιάννη Μπούγα και στον Πρόεδρο του Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Βασίλη Αυγερινό, για την διοργάνωση της ημερίδας ΄΄Τα οφέλη και οι ευκαιρίες για την περιοχή της Φωκίδας, αλλά και τις ευρύτερης περιοχής, από την κατασκευή μέχρι και την αποπεράτωση του τμήματος Μπράλος-Άμφισσα΄΄. Τόσο οι χαιρετισμοί όσο και οι εισηγήσεις ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες. Ιδιαίτερη βαρύτητα είχαν αυτή του Υπουργού Υποδομών Χρήστο Σταϊκούρα για την ειλικρινή και άρτια τεχνική τοποθέτησή του καθώς και αυτή του Υφυπουργού Γιάννη Μπούγα για την στοχευμένη ανάλυση των δυνατοτήτων που επιφέρει ο άξονας στο Νομό μας.
Είναι ευτυχές που πλέον βρισκόμαστε σε ημερίδα, όχι για να πείσουμε για την αναγκαιότητα δημιουργίας του άξονα, αλλά για να συζητήσουμε για την επόμενη μέρα. Αποτελεί μια τεράστια νίκη της Φωκίδας η υλοποίηση του οδικού τμήματος ΄΄Μπράλος-Άμφισσα΄΄. Για πρώτη φορά η κοινωνία και οι φορείς τόσο του νομού μας, όσο και των όμορων νομών, συμπορεύτηκαν για την διεκδίκηση ενός τόσο σημαντικού έργου. Πρωτεργάτες αυτής της προσπάθειας υπήρξε ο Υφυπουργός Γιάννης Μπούγας, ο πρ. Υφυπουργός Γιάννης Τσακίρης και ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός, όπου με συνεχείς παρεμβάσεις προς τους άλλους βουλευτές των όμορων νομών, αλλά κυρίως προς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, έπεισαν για την άμεση αναγκαιότητα κατασκευής του έργου.
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ήδη από την αυτοδιοικητική περίοδο του Κώστα Μπακογιάννη, 2014-2019 αφουγκράζονταντην κοινωνία της Φωκίδας και προκειμένου να πιέσουν την τότε κυβέρνηση να εντάξει τον άξονα σε χρηματοδοτικό πλαίσιο, χρηματοδότησε, από δικούς της πόρους (ΕΣΠΑ 2014-2020, ενάριθμο 2019ΕΠ05610008)αυτοτελές τμήμα 5χλ., προϋπολογισμού 15εκ ευρώ, που είναι και ο μέγιστος προϋπολογισμός που μπορεί μια περιφέρεια να χρηματοδοτήσει.
Ο άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο:
Ο άξονας Θερμοπύλες-Αντίρριο (Λαμίας – Ιτέα – Αντίρριο), είναι κομμάτι του Διευρωπαϊκού Άξονα Ε65 που ενώνει την Βόρεια με την Νότια Ευρώπη(ΦΕΚ 124Α/8-6-1988). Έχει συνολικό μήκος 160χλμ και έχει καταταχθεί στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο (ΦΕΚ30Α/19-1-1996). Η οδός,έχει χαρακτήρα σύνδεσης, ευρισκόμενη στο σύνολο του μήκους της εκτός σχεδίου (υπεραστική οδός). Συνδέει το νομό Φθιώτιδας με τους νομούς Φωκίδας και Αιτωλοακαρνανίας,παρακάμπτοντας τους οικισμούς από τους οποίους διέρχεται.
Η σημασία του άξονα για την χώρα είναι σημαντική.
· Η κατασκευή του Ολοκληρώνει το Βασικό Οδικό Δίκτυο της Χώρας.
· Αποτελεί το συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ε65 (στην περιοχή του Μαλιακού) με την Ιόνια Οδό (στο Αντίρριο).
· Ενώνει την Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου και κατά επέκταση την Ολυμπία Οδό.
· Ενώνει το Ιόνιο με το Αιγαίο Πέλαγος
· Ενώνει τα Λιμάνια Θεσσαλονίκης, Βόλου, Στυλίδας, Αγίου Κωνσταντίνου, Ιτέας και Πάτρας. Αναβαθμίζοντας πάρα πολύ το Λιμάνι της Ιτέας, σε σημαντικό λιμενικό κόμβο. Σε αυτό βοηθάει πάρα πολύ ότι ξεκίνησε και η εκβάθυνση και η επέκταση της προβλήτας του Λιμένας Ιτέας.
Εξοικονόμηση σε χιλιόμετρα
Ο Νέος δρόμος θα μειώσει την απόσταση μεταξύ Λαμίας - Πάτρας από 185 χλμ. σε 160χλμ. (25χιλ λιγότερο) και εφόσον ο σχεδιασμός έχει λάβει μέση ταχύτητακίνηση 80χλ/ώρα, θα μειώσει την διαδρομή χρονικά από 3 ώρες,στις 2 ώρες (με μέση ταχύτητα 80χλ/ώρα).
Ο άξονας χωρίζεται σε:
· Λαμία-Μπράλος που δεν αλλάζει η χάραξη διότι θεωρείται καλή
· Μπράλος-Άμφισσα 32,5χλμ, το τμήμα αυτό έχει δημοπρατηθεί και υλοποιείται
· Άμφισσα-Ιτέα δεν αλλάζει η χάραξη (με προαίρεση για τον περιφερειακό Ιτέας)
· Ιτέα-Άγιος Νικόλαοςπου υπάρχουν ώριμες μελέτες και έχει πλήρη περιβαλλοντική αδειοδότηση. Υπολείπονται κάποιες λίγες μελέτες τεχνικών (κατασκευαστικές λεπτομέρειες σηράγγων, γεφυρών κτλ)
· Άγιος Νικόλαος-Αντίρριο, σε αυτό το τμήμα δεν υπάρχει ούτε χάραξη. Άμεσα θα πρέπει να προκηρυχθούν οι προκαταρτικές και οριστικές μελέτες του τμήματος αυτού.
Ενταγμένο, Δημοπρατημένο και Συμβασιοποιημένο είναι το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα 32,5χλμ.
Τα 25 χιλιόμετραΝΕΑΣ ΧΑΡΑΞΗΣ έχουν προϋπολογισμό 262 εκ. ευρώ, χρηματοδοτούνται και υλοποιούνται από το Υπουργείο Υποδομών. Αφορά δύο τμήματα το κομμάτι α) Μπράλος - Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και β) Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη-Άμφισσα. Σε αυτά τα κομμάτια προβλέπεταικυρίως, η κατασκευή δύο σηράγγων, 2,5 χλμ. η κάθε μία, 7 γέφυρών και 6 ισόπεδων κόμβων.Η διατομή του δρόμου είναι δίιχνη 11μ. ασφαλτικού, διατομή τύπου β2σ σύμφωνα με τις ΟΜΟΔ-Γ, ενώ σε ανωφέρειες και κατωφέρειες προστίθεται και τρίτη λωρίδα. Για τις σήραγγες προβλέπονται 4 λωρίδες.
Σε γενικές γραμμές η χάραξη αρχικά είναι χωροθετημένη ανάντη από τις εγκαταστάσεις του 51΄ - Vagonetto, ενώ στην συνέχεια χωροθετείται κατάντη του μνημείου της Άμπλιανης, περνά μπροστά στις εγκαταστάσεις του χώρου υγειονομικής ταφής (Χ.Υ.Τ.Υ.) και μπροστά από τις εγκαταστάσεις των γραφείων της Δελφοί-Δίστομο (κατάντη της Τοπόλιας-Ελαιώνα), παρακάμπτει την μεγάλη στροφή της Τοπόλιας και βγαίνει στην ευθεία που οδηγεί στον πρώτο κόμβο της Άμφισσας.
Έχει δημοπρατηθεί ως μελετοκατασκευή, ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται η εργολαβία, στα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά της περιοχής.Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2027.
Το τμήμα παράκαμψη Γραβιάς 2,5 χλμ. θεωρείται ολοκληρωμένο και δεν αλλάζει χάραξη.
Τα 5 χιλιόμετρα που χρηματοδοτούνταιαπό τηνΠεριφέρεια Στερεάς Ελλάδαςκαι υλοποιούνται από το Υπουργείο Υποδομών έχουν τελικό προϋπολογισμό12,850εκ και 650.000 η προαίρεση του κόμβου. Ξεκινούν από το τέλος παράκαμψη Γραβιάς, βελτιώνουν κατά πολύ την υφιστάμενη χάραξη, και δημιουργούν νέο κόμβο στη Βάργιανη. Στη συνέχεια ακολουθούν νέα χάραξη και παρακάμπτουν την μεγάλη στροφή πριν το 51΄, όπου εκεί υπάρχει η προαίρεση ισόπεδου κόμβου. Στο σημείο αυτό ξεκινά το πρώτο τούνελ της μεγάλης εργολαβίας. Ο ισόπεδος κόμβος μεταλλείων βωξίτη είναι με προαίρεση διότι είχε μελετηθεί το 2014-2019, τότε που δεν είχε ακόμα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του μεγάλου τμήματος.
Προβλέπεται μεταξύ άλλων η διαπλάτυνση του οδοστρώματος από τα 6,50μ - 7,00μ περίπου που είναι σήμερα, στα 11,00μ με μία λωρίδα κυκλοφορίας και λωρίδα πολλαπλών χρήσεων σε κάθε κατεύθυνση, πρόσθετη λωρίδα βραδυπορίας στην ανωφέρεια, από τον κόμβο της Βάργιανης μέχρι το πέρας του υπό κατασκευή τμήματος, επίχωμα συνολικού μήκους 121,50 m μετά τον κόμβο της Βάργιανης, καθώς και η κατασκευή των λοιπών συνοδών έργων. Προβλέπεται επίσης η κατασκευή έξι τοίχων αντιστήριξης, τριών κιβωτοειδών και τεσσάρων σωληνωτών οχετών.
Πρόκειται για εξαιρετικά δύσκολη περιοχή όπου παρατηρούνται καταπτώσεις υλικών από τα σχεδόν κατακόρυφα ανάντη πρανή. Από την κατάντη μεριά υπάρχει το ποτάμι του Στενορέματος. Ενώ δεν υπάρχει άλλο δίκτυο παράκαμψης της κίνησης κατά την φάση της κατασκευής.
Το έργο έχει ξεκινήσει και υλοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς, ενώ η χρηματοδότηση πέρασε γέφυρα στο καινούργιο ΕΣΠΑ 2021-2027.Το τμήμα των 5 χιλιομέτρων έχει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης λιγότερο από 2 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου