Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...

Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...
Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2022

ΤΙ συμβαίνει όταν περίπου 60 μεταλλευτικά φορτηγά εισέρχονται καθημερινά στα άδυτα ενός παράνομου Άδη;;...

από athensvoice


 

 

           

   Με αφορμή τον θάνατο του 40χρονου Μεταλλειολόγου, πατέρα βρέφους, στην υπόγεια εκμετάλλευση, στην υπόγεια μεταλλευτική στοά, πολλοί οδηγοί μεταλλείων εκφράζουν μεγάλο φόβο για τα χιλιόμετρα που κάνουν καθημερινά, για να εξασφαλίσουν τον επιούσιον. Δύσκολα χιλιόμετρα. 

  Λογικά, πρέπει να φορτώνουν το μετάλλευμα εξωτερικά, σύμφωνα με τον μεταλλευτικό κώδικα και την Επιθεώρηση Μεταλλείων. Εφ όσον απαγορεύεται να εισέρχονται βαρέα οχήματα στις μεταλλευτικές στοές για λόγους ασφάλειας, δηλαδή κινδύνου ζωής… 

 Είναι έτσι όμως ή φορτώνουν το μετάλλευμα προερχόμενο από τα έγκατα του ορυχείου μέσα σε στοές, χωρίς καμία ασφάλεια, προφανώς για το κέρδος των ιδιοκτητριών εταιρειών;; 

 Άραγε, ποια διαδικασία γίνεται σε βάθος πολλών εκατοντάδων μέτρων στα σπλάχνα ενός γρανιτένιου βουνού απ' όπου βγαίνουν με βαγονέτα και ταινιοδρόμους τα μεταλλεύματα, όπου φορτωτές βαρέως τύπου αναλαμβάνουν τη φόρτωση των οχημάτων κυρίως μεγάλων φορτηγών "Δημοσίας Χρήσεως";

Είναι, λένε, οικονομικό όφελος για τις εργοδοσίες... Συμμετέχει σε αυτό το παράνομο κέρδος ο οδηγός;; Ασφαλώς όχι...

 Ένα όχημα, η την ίδια ώρα και άλλα φορτηγά περνάνε την είσοδο του τούνελ και ακολουθούν δρομολόγιο μέσα στη στοά, αναγκαστικά ακολουθώντας το κέντρο, με οδηγό τις βαθιές ροδιές των προπορευόμενων οχημάτων;

 Η διαδρομή μέσα στο τούνελ άραγε να ξεπερνάει τα 3 χιλιόμετρα; η μέση ταχύτητα κίνησης να είναι περί τα 15 χλμ/ώρα;... ώστε να διατηρείται σταθερή πορεία, να μην κινδυνεύουν οι εγκαταστάσεις παροχής αέρα, νερού κ.λ.π. που βρίσκονται στα πλάγια και στην οροφή του τούνελ, να προλαμβάνεται η αποφυγή τυχόν εμποδίων και βέβαια η ολισθηρότητα. 

 Ο φωτισμός άραγε, να εξασφαλίζεται από τους προβολείς του φορτηγού, ή θα έπρεπε να γίνεται πιο δυνατός χάρη σε έξτρα προβόλια τοποθετημένα στη βάση του παρμπρίζ και στην οροφή της καμπίνας;...

  Οι καμπίνες των φορτηγών ακόμη και στη χαμηλή τους έκδοση, προστατεύουν τον οδηγό που θα πρέπει να προσέχει τυχόν σαμαράκια ή άλλα εμπόδια που θα προκαλούσαν αναπήδηση του οχήματος;

 Οι συνθήκες δουλειάς δεν γίνονται εξαιρετικά δύσκολες όχι τόσο για το είδος της μεταφοράς, αλλά για την δυσκολία των συνθηκών που επικρατούν στα εργοτάξια, όπου κυρίαρχα στοιχεία είναι η ολισθηρότητα και ειδικά οι μεγάλες και μικρές πέτρες ή τα αποκολλούμενα κομμάτια των βράχων, ύπουλες παγίδες, αόρατες από τον οδηγό, ο οποίος θα κινείται χωρίς καμία απολύτως ασφάλεια;...

  Αυτό σε περίπτωση που είναι ένα φορτηγό… 

 ΤΙ συμβαίνει όταν τα φορτηγά είναι περίπου 60!! και εισέρχονται καθημερινά στα άδυτα ενός απρογραμμάτιστου παράνομου Άδη;… 

 Στα πόσα εργατικά «ατυχήματα»  άραγε λειτουργεί ο Νόμος;… 

Θα πρέπει άραγε να αιτείται δημοσιοποίηση της πιστοποίησης της Επιθεώρησης; 

Καλό να πλουτίζεις, καλό να δίνεις δουλειά... μα πώς μπορείς να κοιμάσαι όταν εξ αιτίας άνομων επιλογών σου κινδυνεύουν να σκοτωθούν άνθρωποι;... 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου