Λοιπόν, επειδή κάποιοι έχουν μπει σε πειρασμό να τεστάρουν την κοινή γνώμη και αυτό διότι χωρίς την περιβόητη "κοινωνική συναίνεση" ΔΕΝ γίνεται το ποθούμενο, η εικόνα στο Λιμάνι της Ιτέας, επαναλαμβάνεται. Για πρώτη φορά στην ιστορία του Λιμανιού, ελλιμενίζονται με στάση διαρκείας
μεταλλευματοφόρα πλοία, τα οποία έχουν μεγάλη άπλα και δυνατότητα ελλιμενισμού στις εγκαταστάσεις τους, όπως χρόνια και χρόνια γινόταν.
Το οποίο Λιμάνι και ιστορικό μπορεί να αποδειχθεί από τις ενάλιες αρχαιότητες(πέτρινη κατασκευή παλαιού κρηπιδώματος) και σε αρχαιολογικό χώρο βρίσκεται (Μυκηναϊκοί οικισμοί, τάφοι Αγ. Αναργύρων, Αρχαία Κίρρα) και είναι το λιμάνι του Ομφαλού της γης, μέρος του καμένου Δελφικού Τοπίου...
Αξίζει να αναζητήσουμε τον φυσικό προϊστάμενο του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας που είναι η Αντιπεριφέρεια και παράλληλα κάποιο alter ego πολιτικό πρόσωπο από την Φωκίδα το οποίο συμμετείχε στον Εθνικό Χωροταξικό Σχεδιασμό της χώρας και μάλιστα είχε δημοσιοποιηθεί το γεγονός με συνεντεύξεις και τηλεοπτικές εκπομπές...
Ο σχεδιασμός αυτός σε ό,τι αφορά την Φωκίδα και ιδιαίτερα το Λιμάνι της Ιτέας, δηλαδή τις ακτοπλοϊκές δυνατότητες του Δήμου Δελφών, όρισε ένα από τα γνωστότερα λιμάνια του κόσμου ως 3ης κατηγορίας, δηλαδή ως Λιμένα Μείζονος Ενδιαφέροντος...και παράλληλα αποκλείει το λιμάνι της Ιτέας από τα Λιμάνια Κρουαζιέρας!! και το τοποθετεί στα εμπορευματικά και με φορτία ΧΥΔΗΝ...(τα περί αλιευτικών αφορούν την Μαρίνα).
Αυτό υποθέτουμε ότι δεν έχει σχέση με την πρόταση της Αντιπεριφέρειας, η οποία ως προϊσταμένη αρχή του Λιμενικού Ταμείου(προϊσταμένη αρχή του Λιμένα), είχε ανακοινώσει κάτι σχετικά με δημιουργία κρουαζιέρας στον Κορινθιακό, πολύ ωραία ήταν, ευχαριστούμε!
Φυσικά η παγκόσμια διακίνηση τουριστικού δυναμικού θα βρίσκεται προ εκπλήξεως, διότι σε όλους τους διεθνείς Tourist guides και Πράκτορες το λιμάνι Ιτέας-Δελφών αναφέρεται ως Διεθνής Τουριστικός Προορισμός...προφανώς δεν γνωρίζουν την Νέα Χωροταξική πρόταση!
Με ένα πρόχειρο υπολογισμό, εάν κάποιος ήθελε να ολοκληρώσει την διαβούλευση για την Εθνική Στρατηγική λιμένων, θα φρόντιζε να δείξει ότι στο λιμάνι ελλιμενίζονται και επισκευάζονται φορτηγά πλοία και τα κρουαζιερόπλοια δεν χωράνε... θα μπορούσε να επικαλεσθεί νομικά και άλλα πλαίσια τα οποία ερμηνεύονται στα πλαίσια της ευχέρειας εφαρμογής, εάν π.χ. είχαν οριστεί για ένα λιμάνι τρεις καταπλεύσεις πλοίων κρουαζιέρας θα μπορούσε, σε ένα φανταστικό σενάριο, να ελλιμενισθεί ένα βαρύ φορτηγό μεταλλευτικό και να εμποδιστούν ποικιλλορτρόπως οι κρουαζιέρες...επίσης θα φρόντιζε να υποχρεώσει τα τουριστικά λεωφορεία να παραλαμβάνουν τους τουρίστες από το πλοίο και όχι από το λιμάνι ώστε να μην βγαίνουν στην παραλία οι επισκέπτες και να μην υπάρχει δυνατότητα στήριξης της τοπικής οικονομίας...ακόμη θα μπορούσε να δικαιολογηθεί ότι ναυτικοί πράκτορες μεταλλευτικών εταιριών το απαίτησαν...όλα αυτά βέβαια θα μπορούσαν να συμβαίνουν σε ένα φανταστικό σενάριο.
Εκτός από αυτά τα εξωπραγματικά, υπάρχει κάτι γραπτό σχετικά με το λιμάνι;;;
ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΛΙΜΕΝΩΝ
2013-2018
Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012
Σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση(;) «η στρατηγική … επικαιροποιείται τουλάχιστον μία φορά ανά πενταετία. Εντός του πρώτου τριμήνου του πρώτου έτους εφαρμογής της, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου συντάσσει έκθεση, η οποία υποβάλλεται στον Πρωθυπουργό και στον Πρόεδρο της Βουλής και συζητείται σε ειδική συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, σύμφωνα με τον Κανονισμό της και δημοσιεύεται σε ειδική έκδοση του Εθνικού Τυπογραφείου».
Οι ελληνικοί λιμένες μπορούν και οφείλουν να αποτελέσουν «οχήματα ανάπτυξης» για τη χώρα, τόσο στο επίπεδο των τοπικών οικονομιών, όσο και σε εθνικό επίπεδο. Ιδιαίτερα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και ύφεσης, η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ελληνικών λιμένων είναι κρίσιμη παράμετρος για την επανεκκίνηση της αναπτυξιακής διαδικασίας και την ενίσχυση της απασχόλησης.
Για να πετύχει: χρειάζεται μεταξύ άλλων:
ισότιμη και ειλικρινής συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για επιχειρηματική ανάπτυξη προς όφελος και των δύο πλευρών.
Οι στόχοι θα επιτευχθούν με τη συνεργασία και διάλογο όλων των εμπλεκόμενων φορέων, περιλαμβανομένων των συναρμοδίων Υπουργείων, της τοπικής αυτοδιοίκησης, όλων των θεσμικών εκπροσώπων των λιμένων της χώρας, των δυνητικών χρηστών λιμενικών υπηρεσιών, των εκπροσώπων των εργαζομένων, του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), καθώς και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η επιτυχής μετάβαση σε ένα σύγχρονο Εθνικό Λιμενικό Σύστημα εξαρτάται από όλους.
...ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους ελληνικούς λιμένες και τη δυνατότητα συμμετοχής τους (ως home ports ή ως σταθμοί) στη διεθνή αγορά κρουαζιέρας.
Πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποτελεί μια συνολική, ολοκληρωμένη και αποτελεσματική αντιμετώπιση του χώρου, ώστε να εξασφαλιστούν και να ενισχυθούν περαιτέρω η ανταγωνιστικότητα και η ανάπτυξη των λιμένων, η ικανότητα και αποτελεσματικότητα του μεταφορικού δικτύου, ο υγιής και θεμιτός ανταγωνισμός, η ελκυστικότητα των θαλάσσιων και συνδυασμένων μεταφορών, η παροχή λιμενικών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, η προστασία των εργαζομένων.
...Επισημαίνεται ότι τα στοιχεία αυτά θα συνδεθούν με σημαντικές πρωτοβουλίες και στρατηγικές που βρίσκονται σε εξέλιξη και διαμορφώνουν το νέο τοπίο...
Οι λιμένες ως κομβικά σημεία διασύνδεσης των μεταφορικών μέσων μεταξύ ξηράς και θάλασσας καλούνται να διαδραματίσουν ένα σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των διατροπικών μεταφορών και των μεταφορικών αλυσίδων/ logistics.
...Η πολυμερής συνεργασία αναπτύσσεται στο πλαίσιο Διεθνών Οργανισμών που έχουν σχετική αρμοδιότητα... για παράδειγμα η Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE), ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), ο Οργανισμός Συνεργασίας Ευξείνου Πόντου (BSEC), η Ευρωμεσογειακή Συνεργασία, η Ένωση για τη Μεσόγειο (UfM) κ.ά.
...Η ενεργή συμμετοχή στις εργασίες των διαφόρων οργάνων των παραπάνω Οργανισμών είναι καθοριστική...
Υποχρεούνται για:
... Την προστασία των δραστηριοτήτων αναψυχής στον λιμένα και γύρω από τον λιμένα.
...Τις επιπτώσεις της επίγειας επέκτασης για την πανίδα γύρω από τους χώρους του λιμένα.
...Η ΚΥΑ κατατάσσει τους λιμένες σε τέσσερις ομάδες, ως εξής:
Λιμένες Διεθνούς Ενδιαφέροντος: (Κατηγορία Κ1: 16 λιμένες): Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Βόλου, Πάτρας, Ηγουμενίτσας, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Κέρκυρας, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Ρόδου και Σούδας Χανίων
Λιμένες Εθνικής Σημασίας (Κατηγορία Κ2: 16 λιμένες): Αργοστολίου, Ζακύνθου, Θήρας, Καλαμάτας, Κατάκολου, Κορίνθου, Κυλλήνης, Κω, Λάγος, Πάρου, Πρέβεζας, Ρεθύμνου, Βαθέως Σάμου, Σύρου, Χαλκίδος και Χίου
Λιμένες Μείζονος Ενδιαφέροντος (Κατηγορία Κ3: 25 λιμένες): Αγ. Κηρύκου Ικαρίας, Αγ. Κωνσταντίνου Φθιώτιδας, Αγ. Νικολάου Λασιθίου, Αίγινας, Αιγίου, Γυθείου, Θάσου, Ιτέας, Κύμης, Λευκάδας, Μεσολογγίου, Μύρινας Λήμνου, Νάξου, Ναυπλίου, Ν. Μουδανιών, Πάτμου, Σαμοθράκης, Πόρου Κεφαλληνίας, Σκιάθου, Σκοπέλου, Σητείας, Σπετσών, Στυλίδας, Τήνου και Ύδρας.
Λιμένες τοπικής σημασίας
Η παρούσα Στρατηγική θα εστιαστεί στους Λιμένες που ανήκουν στις κατηγορίες Κ1, Κ2, Κ3.
1.2.1.1.2. Χρήσεις Λιμένων
Οι επτά χρήσεις είναι:
Γενικά Εμπορεύματα (General Cargoes)
Φορτία Χύδην (Dry and Liquid Bulk Cargoes)
-29-
Εμπορευματοκιβώτια – Ε/Κ (Containers)
Ακτοπλοΐα Εσωτερικού – Εξωτερικού
Κρουαζιέρα (Cruise)
Αναψυχής (Leisure – Marinas)
Αλιευτικά (Fishing)
Σε όλες τις περιπτώσεις, η γιγάντωση του μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων δημιουργεί πιέσεις, στις οποίες η μεγάλη πλειοψηφία των κατά τα άλλα ελκυστικών (ως προς τους φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους της ενδοχώρας) για κρουαζιέρα λιμένων της χώρας δεν μπορεί να ανταποκριθεί – απαιτούνται σημαντικές σχετικές βελτιώσεις.
Εξασφάλιση της μακρόχρονης βιωσιμότητας των κύριων λιμένων με βάση τις προβλεπόμενες ανάγκες για την τοπική οικονομία.
Αξιοποίηση της θαλάσσιας και χερσαίας ζώνης του λιμένα με μικρά έργα για βελτίωση της εξυπηρέτησης των χρηστών (κυρίως επιβατών ακτοπλοΐας, αλλά και επιβατών σκαφών αναψυχής) και για αύξηση του αριθμού των σκαφών που μπορούν να ελλιμενισθούν.
* Εάν τα παραπάνω είναι θέματα που δεν αφορούν την ανάπτυξη και την καθιέρωση της Φωκίδας και του Δήμου Δελφών και της οικονομίας της Άμφισσας, της Ιτέας, των Δελφών, του Γαλαξειδίου και της ευρύτερης περιοχής, προσπεράστε τα!! Μετά την καταστροφή του Δελφικού Τοπίου τί νόημα έχει άλλωστε;
- Αλήθεια με την ευκαιρία, πόση αποζημίωση πήραν οι πυρόπληκτοι αγρότες;;;...γιατί έχουν να πληρώσουν και τα προπληρωμένα κονδύλια της δακοκτονίας...
μεταλλευματοφόρα πλοία, τα οποία έχουν μεγάλη άπλα και δυνατότητα ελλιμενισμού στις εγκαταστάσεις τους, όπως χρόνια και χρόνια γινόταν.
Το οποίο Λιμάνι και ιστορικό μπορεί να αποδειχθεί από τις ενάλιες αρχαιότητες(πέτρινη κατασκευή παλαιού κρηπιδώματος) και σε αρχαιολογικό χώρο βρίσκεται (Μυκηναϊκοί οικισμοί, τάφοι Αγ. Αναργύρων, Αρχαία Κίρρα) και είναι το λιμάνι του Ομφαλού της γης, μέρος του καμένου Δελφικού Τοπίου...
Αξίζει να αναζητήσουμε τον φυσικό προϊστάμενο του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας που είναι η Αντιπεριφέρεια και παράλληλα κάποιο alter ego πολιτικό πρόσωπο από την Φωκίδα το οποίο συμμετείχε στον Εθνικό Χωροταξικό Σχεδιασμό της χώρας και μάλιστα είχε δημοσιοποιηθεί το γεγονός με συνεντεύξεις και τηλεοπτικές εκπομπές...
Ο σχεδιασμός αυτός σε ό,τι αφορά την Φωκίδα και ιδιαίτερα το Λιμάνι της Ιτέας, δηλαδή τις ακτοπλοϊκές δυνατότητες του Δήμου Δελφών, όρισε ένα από τα γνωστότερα λιμάνια του κόσμου ως 3ης κατηγορίας, δηλαδή ως Λιμένα Μείζονος Ενδιαφέροντος...και παράλληλα αποκλείει το λιμάνι της Ιτέας από τα Λιμάνια Κρουαζιέρας!! και το τοποθετεί στα εμπορευματικά και με φορτία ΧΥΔΗΝ...(τα περί αλιευτικών αφορούν την Μαρίνα).
Η εικόνα του λιμανιού με τις τουριστικές διεθνείς σημαίες να χαιρετίζουν τα τρία φορτηγά! |
Αυτό υποθέτουμε ότι δεν έχει σχέση με την πρόταση της Αντιπεριφέρειας, η οποία ως προϊσταμένη αρχή του Λιμενικού Ταμείου(προϊσταμένη αρχή του Λιμένα), είχε ανακοινώσει κάτι σχετικά με δημιουργία κρουαζιέρας στον Κορινθιακό, πολύ ωραία ήταν, ευχαριστούμε!
Φυσικά η παγκόσμια διακίνηση τουριστικού δυναμικού θα βρίσκεται προ εκπλήξεως, διότι σε όλους τους διεθνείς Tourist guides και Πράκτορες το λιμάνι Ιτέας-Δελφών αναφέρεται ως Διεθνής Τουριστικός Προορισμός...προφανώς δεν γνωρίζουν την Νέα Χωροταξική πρόταση!
Με ένα πρόχειρο υπολογισμό, εάν κάποιος ήθελε να ολοκληρώσει την διαβούλευση για την Εθνική Στρατηγική λιμένων, θα φρόντιζε να δείξει ότι στο λιμάνι ελλιμενίζονται και επισκευάζονται φορτηγά πλοία και τα κρουαζιερόπλοια δεν χωράνε... θα μπορούσε να επικαλεσθεί νομικά και άλλα πλαίσια τα οποία ερμηνεύονται στα πλαίσια της ευχέρειας εφαρμογής, εάν π.χ. είχαν οριστεί για ένα λιμάνι τρεις καταπλεύσεις πλοίων κρουαζιέρας θα μπορούσε, σε ένα φανταστικό σενάριο, να ελλιμενισθεί ένα βαρύ φορτηγό μεταλλευτικό και να εμποδιστούν ποικιλλορτρόπως οι κρουαζιέρες...επίσης θα φρόντιζε να υποχρεώσει τα τουριστικά λεωφορεία να παραλαμβάνουν τους τουρίστες από το πλοίο και όχι από το λιμάνι ώστε να μην βγαίνουν στην παραλία οι επισκέπτες και να μην υπάρχει δυνατότητα στήριξης της τοπικής οικονομίας...ακόμη θα μπορούσε να δικαιολογηθεί ότι ναυτικοί πράκτορες μεταλλευτικών εταιριών το απαίτησαν...όλα αυτά βέβαια θα μπορούσαν να συμβαίνουν σε ένα φανταστικό σενάριο.
Εκτός από αυτά τα εξωπραγματικά, υπάρχει κάτι γραπτό σχετικά με το λιμάνι;;;
ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΛΙΜΕΝΩΝ
2013-2018
Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012
Σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση(;) «η στρατηγική … επικαιροποιείται τουλάχιστον μία φορά ανά πενταετία. Εντός του πρώτου τριμήνου του πρώτου έτους εφαρμογής της, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου συντάσσει έκθεση, η οποία υποβάλλεται στον Πρωθυπουργό και στον Πρόεδρο της Βουλής και συζητείται σε ειδική συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, σύμφωνα με τον Κανονισμό της και δημοσιεύεται σε ειδική έκδοση του Εθνικού Τυπογραφείου».
Οι ελληνικοί λιμένες μπορούν και οφείλουν να αποτελέσουν «οχήματα ανάπτυξης» για τη χώρα, τόσο στο επίπεδο των τοπικών οικονομιών, όσο και σε εθνικό επίπεδο. Ιδιαίτερα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και ύφεσης, η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ελληνικών λιμένων είναι κρίσιμη παράμετρος για την επανεκκίνηση της αναπτυξιακής διαδικασίας και την ενίσχυση της απασχόλησης.
Για να πετύχει: χρειάζεται μεταξύ άλλων:
ισότιμη και ειλικρινής συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για επιχειρηματική ανάπτυξη προς όφελος και των δύο πλευρών.
Οι στόχοι θα επιτευχθούν με τη συνεργασία και διάλογο όλων των εμπλεκόμενων φορέων, περιλαμβανομένων των συναρμοδίων Υπουργείων, της τοπικής αυτοδιοίκησης, όλων των θεσμικών εκπροσώπων των λιμένων της χώρας, των δυνητικών χρηστών λιμενικών υπηρεσιών, των εκπροσώπων των εργαζομένων, του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), καθώς και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η επιτυχής μετάβαση σε ένα σύγχρονο Εθνικό Λιμενικό Σύστημα εξαρτάται από όλους.
...ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους ελληνικούς λιμένες και τη δυνατότητα συμμετοχής τους (ως home ports ή ως σταθμοί) στη διεθνή αγορά κρουαζιέρας.
Πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποτελεί μια συνολική, ολοκληρωμένη και αποτελεσματική αντιμετώπιση του χώρου, ώστε να εξασφαλιστούν και να ενισχυθούν περαιτέρω η ανταγωνιστικότητα και η ανάπτυξη των λιμένων, η ικανότητα και αποτελεσματικότητα του μεταφορικού δικτύου, ο υγιής και θεμιτός ανταγωνισμός, η ελκυστικότητα των θαλάσσιων και συνδυασμένων μεταφορών, η παροχή λιμενικών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, η προστασία των εργαζομένων.
...Επισημαίνεται ότι τα στοιχεία αυτά θα συνδεθούν με σημαντικές πρωτοβουλίες και στρατηγικές που βρίσκονται σε εξέλιξη και διαμορφώνουν το νέο τοπίο...
Οι λιμένες ως κομβικά σημεία διασύνδεσης των μεταφορικών μέσων μεταξύ ξηράς και θάλασσας καλούνται να διαδραματίσουν ένα σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των διατροπικών μεταφορών και των μεταφορικών αλυσίδων/ logistics.
...Η πολυμερής συνεργασία αναπτύσσεται στο πλαίσιο Διεθνών Οργανισμών που έχουν σχετική αρμοδιότητα... για παράδειγμα η Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE), ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), ο Οργανισμός Συνεργασίας Ευξείνου Πόντου (BSEC), η Ευρωμεσογειακή Συνεργασία, η Ένωση για τη Μεσόγειο (UfM) κ.ά.
...Η ενεργή συμμετοχή στις εργασίες των διαφόρων οργάνων των παραπάνω Οργανισμών είναι καθοριστική...
Υποχρεούνται για:
... Την προστασία των δραστηριοτήτων αναψυχής στον λιμένα και γύρω από τον λιμένα.
...Τις επιπτώσεις της επίγειας επέκτασης για την πανίδα γύρω από τους χώρους του λιμένα.
...Η ΚΥΑ κατατάσσει τους λιμένες σε τέσσερις ομάδες, ως εξής:
Λιμένες Διεθνούς Ενδιαφέροντος: (Κατηγορία Κ1: 16 λιμένες): Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Βόλου, Πάτρας, Ηγουμενίτσας, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Κέρκυρας, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Ρόδου και Σούδας Χανίων
Λιμένες Εθνικής Σημασίας (Κατηγορία Κ2: 16 λιμένες): Αργοστολίου, Ζακύνθου, Θήρας, Καλαμάτας, Κατάκολου, Κορίνθου, Κυλλήνης, Κω, Λάγος, Πάρου, Πρέβεζας, Ρεθύμνου, Βαθέως Σάμου, Σύρου, Χαλκίδος και Χίου
Λιμένες Μείζονος Ενδιαφέροντος (Κατηγορία Κ3: 25 λιμένες): Αγ. Κηρύκου Ικαρίας, Αγ. Κωνσταντίνου Φθιώτιδας, Αγ. Νικολάου Λασιθίου, Αίγινας, Αιγίου, Γυθείου, Θάσου, Ιτέας, Κύμης, Λευκάδας, Μεσολογγίου, Μύρινας Λήμνου, Νάξου, Ναυπλίου, Ν. Μουδανιών, Πάτμου, Σαμοθράκης, Πόρου Κεφαλληνίας, Σκιάθου, Σκοπέλου, Σητείας, Σπετσών, Στυλίδας, Τήνου και Ύδρας.
Λιμένες τοπικής σημασίας
Η παρούσα Στρατηγική θα εστιαστεί στους Λιμένες που ανήκουν στις κατηγορίες Κ1, Κ2, Κ3.
1.2.1.1.2. Χρήσεις Λιμένων
Οι επτά χρήσεις είναι:
Γενικά Εμπορεύματα (General Cargoes)
Φορτία Χύδην (Dry and Liquid Bulk Cargoes)
-29-
Εμπορευματοκιβώτια – Ε/Κ (Containers)
Ακτοπλοΐα Εσωτερικού – Εξωτερικού
Κρουαζιέρα (Cruise)
Αναψυχής (Leisure – Marinas)
Αλιευτικά (Fishing)
Σε όλες τις περιπτώσεις, η γιγάντωση του μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων δημιουργεί πιέσεις, στις οποίες η μεγάλη πλειοψηφία των κατά τα άλλα ελκυστικών (ως προς τους φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους της ενδοχώρας) για κρουαζιέρα λιμένων της χώρας δεν μπορεί να ανταποκριθεί – απαιτούνται σημαντικές σχετικές βελτιώσεις.
Εξασφάλιση της μακρόχρονης βιωσιμότητας των κύριων λιμένων με βάση τις προβλεπόμενες ανάγκες για την τοπική οικονομία.
Αξιοποίηση της θαλάσσιας και χερσαίας ζώνης του λιμένα με μικρά έργα για βελτίωση της εξυπηρέτησης των χρηστών (κυρίως επιβατών ακτοπλοΐας, αλλά και επιβατών σκαφών αναψυχής) και για αύξηση του αριθμού των σκαφών που μπορούν να ελλιμενισθούν.
* Εάν τα παραπάνω είναι θέματα που δεν αφορούν την ανάπτυξη και την καθιέρωση της Φωκίδας και του Δήμου Δελφών και της οικονομίας της Άμφισσας, της Ιτέας, των Δελφών, του Γαλαξειδίου και της ευρύτερης περιοχής, προσπεράστε τα!! Μετά την καταστροφή του Δελφικού Τοπίου τί νόημα έχει άλλωστε;
- Αλήθεια με την ευκαιρία, πόση αποζημίωση πήραν οι πυρόπληκτοι αγρότες;;;...γιατί έχουν να πληρώσουν και τα προπληρωμένα κονδύλια της δακοκτονίας...
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΤΡΟΠΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΩΝ ΟΛΙΓΩΝ. ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΟΥΝ ΝΑ ΜΗ ΞΑΝΑΓΙΝΟΥΝ ΘΥΜΑΤΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΘάβουν την Ιτέα και στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι τοπικοί άρχοντες και φορείς συνεργούν ενώ οι υπόλοιποι σφυρίζουν αδιάφορα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα παιδιά που δεν ανέχονται τον τριτοκοσμικό τρόπο ζωής ξενιτεύονται κι ένας ευλογημένος τόπος θα μείνει βορά σε μεταλλευτικά και άλλα συμφέροντα με εισαγόμενους εργάτες.
ΞΥΠΝΑΤΕ !!!
Δεν υπάρχουν λέξεις,ακόμα και στο ελληνικό λεξιλόγιο,να χαρακτηρίσει κανείς τους τοπικούς μας "προδότες" ,ούτε λέξεις να εκφράσει κανείς την αηδία του. ...... ! Μόνο έτσι,,,,ταίζονται τα "ακρα"
ΑπάντησηΔιαγραφήΜ' αρέσετε βρε...! Να χαρακτηρίζετε... να αποδοκιμάζετε... και να κάθεστε στον καναπέ σας! Γιατί δεν έχει γίνει καμία κινητοποίηση στην Ιτιά ακόμα? Γιατί δεν κινείται "τίποτα"? (και σιγά μην κινηθεί!!!!- κλάψα για την κλάψα και δήθεν ενδιοαφέρον τάχα μου!!!)
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ Ο ΠΑΠΑΛΑΙΟΣ. ΥΠΟΜΟΝΗ ΠΑΙΔΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠως θα μας σώσει? αγκαλιά με τον Φουσέκη?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΕ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ Η ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΑΥΞΗΘΗΚΕ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΔΩ ΤΕΙΝΕΙ ΠΡΟΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑΤΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΑ ΠΛΟΙΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΡΟΤΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΛΙΜΑΝΙΑ;