ΠΡΟΣ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ PISA 13-5-2025 ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ!
Αγαπητοί γονείς,
αφορμή για αυτή την επιστολή είναι η απόφαση της κυβέρνησης να βάλει τους μαθητές σε άλλη μία βάσανο εξετάσεων, αυτή του «ελληνικού διαγωνισμού PISA» που θα γίνει στις 22 Μάη 2025.
Καλούνται να εξεταστούν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών ,καθόλου τυχαία, παιδιά της Στ΄ Δημοτικού (αλλαγή σχολικής βαθμίδας) και Γ’ Γυμνασίου (τελειώνει η υποχρεωτική εκπαίδευση). Η διεξαγωγή του διαγωνισμού αυτού γίνεται με βάση το νόμο 4823/2021 άρθρο 104 με τίτλο «Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος» και προβλέπεται να γίνεται κάθε χρόνο.
Ωστόσο, εδώ και τρία χρόνια εκπαιδευτικοί και γονείς αντιστέκονται και ο διαγωνισμός και φέτος δεν γενικεύεται στο σύνολο των σχολείων της χώρας, αλλά θα γίνει σε 304 Δημοτικά και 314 Γυμνάσια της χώρας. Στη Φωκίδα στο Γυμνάσιο Ιτέας και στο Γυμνάσιο Λιδωρικίου.
Τι είναι οι εξετάσεις PISA
Η PISA είναι ένα διεθνές πρόγραμμα για την αξιολόγηση των μαθητών, υπό την οργάνωση του ΟΟΣΑ (Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη: διεθνής οργανισμός που συλλέγει δεδομένα και προτείνει κατευθύνσεις για τη λειτουργία διάφορων θεσμών, μεταξύ των οποίων και της εκπαίδευσης). Κύριος στόχος, σύμφωνα με την επίσημη θέση του προγράμματος, είναι η αξιολόγηση του εύρους των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών. Με αυτόν τον τρόπο κάθε χώρα συγκεντρώνει στοιχεία που υποτίθεται θα μπορούσαν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου.
Γιατί λέμε ΟΧΙ στις εξετάσεις PISA
Τα δημόσια σχολεία είναι υπό διάλυση. Τα τελευταία χρόνια η χρηματοδότησή τους συνεχώς μειώνεται, με συνέπεια την έλλειψη στοιχειωδών υλικών για τη λειτουργία τους, αλλά και την ανεπαρκή συντήρησή τους με σοβαρούς κινδύνους για τα παιδιά και τους εργαζόμενους σε αυτό. Το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων και των βιβλίων είναι απαρχαιωμένο και μακριά από τα ενδιαφέροντα και τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών. Κάθε χρόνο αυξάνονται οι ελλείψεις σε προσωπικό, χιλιάδες τμήματα κλείνουν και τα παιδιά στριμώχνονται σε 27άρια τμήματα, ενώ με σειρά μέτρων εντείνονται οι εξεταστικοί φραγμοί για τους μαθητές και μεθοδεύεται η έξωση τους από τη δημόσια εκπαίδευση. Γι΄αυτό εφαρμόζουν και προωθούν αντιεκπαιδευτικά μέτρα, όπως η τράπεζα θεμάτων στα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ , η ΕΒΕ (ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια), η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, η άμεση ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης με τα Ωνάσεια σχολεία, τις Ακαδημίες στην τεχνική εκπαίδευση , το Διεθνές Απολυτήριο, τα Τεχνικά Γυμνάσια για τους «παραβατικούς μαθητές» κ.α. με πρόγραμμα σπουδών που θα καθορίζουν οι επιχειρήσεις και οι Δήμοι .
Ο στόχος είναι απλός και ξεκάθαρος: ο αριθμός των μαθητών που τελειώνουν το λύκειο και θέλουν πανεπιστημιακή εκπαίδευση πρέπει να μειωθεί. Έτσι ως εργαζόμενοι θα προσδοκούν λιγότερα σε μισθό και δικαιώματα. Το 70% των μαθητών να εξαναγκαστεί προς την κατάρτιση και τις δεξιότητες και το 30% να συνεχίσει το ανταγωνιστικό, φτωχοποιημένο Λύκειο και το όνειρο ενός πτυχίου.
Αλήθεια τι ακριβώς βελτιώθηκε στα σχολεία κατά τη διάρκεια των τριών χρόνων εφαρμογής των εξετάσεων αυτών;
Όλα τα παραπάνω θα χειροτερεύσουν με την υλοποίηση του προγράμματος PISA :
Ο ελληνικός διαγωνισμός PISA βασίζεται στους ίδιους σκοπούς με τον διεθνή διαγωνισμό PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών και εκπαιδευτικών συστημάτων του ΟΟΣΑ που γίνεται από το 2000. Αυτός, ανάμεσα στα άλλα, επιδιώκει τη μείωση των δημόσιων δαπανών, κλείσιμο σχολείων, μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και μείωση των μαθητών που θα εισάγονται στα πανεπιστήμια.
Ø Το σχολείο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο από το Δημοτικό. Η μόρφωση και τα μαθήματα θα περιορίζονται στην προετοιμασία και την επιτυχία στις εξετάσεις, με αποτέλεσμα το σχολείο να χάσει κάθε ίχνος δημιουργικότητας και ελευθερίας. Οι γονείς θα αναγκάζονται όλο και περισσότερο να πληρώνουν φροντιστήρια.
Ø Οι εκπαιδευτικοί, προκειμένου να πετύχουν «καλά αποτελέσματα» δεν θα διδάσκουμε πια, αλλά μόνο θα «προπονούμε» τους μαθητές στα θέματα των κάθε λογής εξετάσεων, σχεδιασμένα στη λογική των «δεξιοτήτων» κι όχι της ολοκληρωμένης γνώσης.
Ø Οι μαθητές κατηγοριοποιούνται, οι «άριστοι» και οι «μη ικανοί». Θέλουν να περάσουμε από το «μάθε παιδί μου γράμματα», στο «τι να κάνουμε δεν είναι και όλοι για τα γράμματα». Επιδιώκουν να περιθωριοποιήσουν ακόμη περισσότερο τους «αδύναμους» μαθητές, τα «δύσκολα» παιδιά, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή με «προβλήματα» συμπεριφοράς, να ψαλιδίσουν τις προσδοκίες τους για την αποδοχή της ανισότητας , της κατάταξης, της απόρριψης. έως την «εθελοντική» τους αποπομπή από το σχολικό περιβάλλον. Οι σκληρές εξετάσεις, οι τράπεζες θεμάτων, οι υψηλές βάσεις εισαγωγής ενισχύουν την απογοήτευση, το άγχος και την παραίτηση των παιδιών, ωθώντας τα από νωρίς στη φθηνή κατάρτιση ,τη μαθητεία και στη ζούγκλα της σύγχρονης αγοράς εργασίας.
Ø Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και οι επιδόσεις των μαθητών σε αυτά, σε άμεση συσχέτισή τους με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, θα οδηγήσουν σε κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και «κακά». Τα σχολεία σταδιακά μετατρέπονται σε μαγαζιά, οι γονείς σε πελάτες και οι μαθητές σε προϊόντα. Όποιος έχει λεφτά θα πηγαίνει σε “καλά” και οι άλλοι ...ας πρόσεχαν.
Καταλήγοντας, και μέσα από το διαγωνισμό PISA η σχολική αποτυχία και οι ολέθριες συνέπειες των δικών τους πολιτικών στη δημόσια εκπαίδευση, χρεώνεται σε όλους εμάς, στον εκπαιδευτικό, το γονιό, το μαθητή. Αποποιούνται την ευθύνη για κάθε λάθος τους στην εκπαίδευση κατηγορώντας όλους εμάς. Τα φτωχά σχολεία θα γίνονται φτωχότερα, θα απαξιώνονται και θα δίνουν τη θέση τους στα κάθε είδους ιδιωτικά «Ωνάσεια». Τα παιδιά από τα 15 τους θα οδηγούνται ως αναλώσιμα στη ζούγκλα της σύγχρονης αγοράς εργασίας.
Οι εκπαιδευτικοί δεν θα σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε για λιγότερα παιδιά στην τάξη, μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό, δομές που θα υποστηρίζουν τις ανάγκες των μαθητών μας, γενναία χρηματοδότηση, παιδαγωγική ελευθερία, βιβλία και προγράμματα σπουδών που θα κάνουν τα παιδιά να αγαπούν τη γνώση.
Να μην επιτρέψουμε να γίνουν οι μαθητές μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.
22 Μαΐου ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA.
Το Υπουργείο θα σας πει ότι η συμμετοχή των παιδιών σας είναι «υποχρεωτική». Το λέει για να σας πιέσει, γιατί ξέρει ότι υπάρχουν αντιδράσεις. Σας το λέμε καθαρά: δεν υπάρχει καμία συνέπεια για τα παιδιά σας αν δεν συμμετέχουν στο διαγωνισμό. Εμείς από τη δική μας πλευρά, μέσα από τα εκπαιδευτικά μας σωματεία και εσείς από τη δική σας, με τη δυνατότητα να μην συμφωνήσετε στη συμμετοχή των παιδιών σας, πρέπει να ματαιώσουμε τη διεξαγωγή τους.
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΧΑΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, ΓΝΩΣΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου