Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου…

Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου…
Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου…

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2019

Πρωτοφανές σκάνδαλο στον Δήμο Δελφών...! "παρέδωσαν" Πλατεία της Ιτέας και κατάσχονται τα σπίτια 40 οικογενειών...! Δραματική επιστολή των κατοίκων...




     Επιστολή αγωνίας των περίοικων της πλατείας Θεάτρου
Ιτέας, για τις δικές σας νόμιμες ενέργειες, σταθμίζοντας τις σοβαρότατες
συνέπειες του τεράστιου κοινωνικού προβλήματος, όπως αυτό αναδεικνύεται
και στην υπ' αρίθμ. 3/11-02-2016 Ομόφωνη Απόφαση του Δ.Σ. Δελφών.

Επίσης για την σφαιρικότερη εκτίμηση της έκτασης του κοινωνικού
προβλήματος, σας στέλνω, συνημμένα, και την υπ' αρίθμ. 3/11-02-2016
Ομόφωνη Απόφαση του Δ.Σ. Δελφών.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΧΟΙΝΑΣ
 Περίοικος της Πλατείας Θεάτρου 
Εκπροσωπώντας την πλειοψηφία των υπόχρεων αποζημίωσης περίοικων της πλατείας.


 ΠΡΟΣ 1. κ. Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας
 2. κ. Παναγιώτη Ταγκαλή, Δήμαρχο Δελφών 
3. κ. Γεώργιο Δελμούζο, Αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας 
4. κ. Ιωάννη Μπούγα, Βουλευτή Φωκίδας 
5. κ. Γεώργιο Τσατσαρώνη, Αντιδήμαρχο Πολεοδομίας 
6. Επικεφαλείς Δημοτικών Παρατάξεων Δήμου Δελφών 
6α. κ. Αθανάσιο Παναγιωτόπουλο 
6β. κ. Παναγιώτη Μέγκο
 6γ. κ. Ευστάθιο Λεοντίου 
6δ. κ. Γεώργιο Δρακάκη

 ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
  1. κ. Αθανάσιο Σανιδά, δικηγόρο περίοικων πλατείας Θεάτρου 
2. Περίοικους πλατείας Θεάτρου Ιτέας


   ΘΕΜΑ: ΠΛΑΤΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΙΤΕΑΣ

   Καμιάς μορφής συμπαράσταση του Δήμου προς τους περίοικους που δέχονται αλλεπάλληλα κατασχετήρια περιουσιακών τους στοιχείων, από «κατασκευασμένες» πολεοδομικές αποζημιώσεις, κατάσχοντας ακόμη και οικονομικές εμπορικές απαιτήσεις από τρίτους, εξ αιτίας των βαρύτατων αμελειών των οργάνων του Δήμου, όπως αυτές καταγράφονται στην υπ’ αρίθμ. 3/11-02-2016 Ομόφωνη Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δελφών, που δυστυχώς βρίσκεται «ξεχασμένη», επί τέσσερα χρόνια, στις καταψύξεις των ψυγείων του Δήμου. Στις 18/11/2019 και 27/11/2019 ο περίοικος της πλατείας Θεάτρου κ. Δημήτριος Κουτσολιούτσος, έλαβε κατασχετήρια τραπεζικών του λογαριασμών και εμπορικών απαιτήσεών του από τρίτους, εξ αιτίας της βαρύτατης αμέλειας της δημοτικής αρχής να προστατεύσει τα περιουσιακά στοιχεία του Δήμου, όπως η αμέλεια αυτή περιγράφεται στην υπ’ αρίθμ. 3/11-02-2016 ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δελφών. 

   Η παραπάνω ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ., με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο αποδεικνύει πώς η βαριά αμέλεια του Δήμου και η ανυπαρξία υποστήριξης του αναμφισβήτητου περιουσιακού του στοιχείου, δηλαδή της από αμνημονεύτων χρόνων ευρισκόμενης σε κοινή χρήση, πλατείας Θεάτρου Ιτέας, επέτρεψαν την απώλειά της από τον Δήμο, με αποτέλεσμα η «επανάκτησή» της να υποχρεώνει τον Δήμο και τους ανυποψίαστους περίοικους της πλατείας να αποζημιώσουν ιδιοκτησιακές απαιτήσεις ιδιωτών που είχαν παραγραφεί από το 1982. Για την βαρύτατη αμέλεια των αρμοδίων του Δήμου, η παραπάνω ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. ζητά την απόδοση ευθυνών, την μήνυση του πραγματογνώμονα που σύνταξε ψευδέστατη πραγματογνωμοσύνη και την συμπαράσταση του Δήμου στους περίοικους που αδίκως ταλαιπωρούνται. 

  Δυστυχώς, για άγνωστους λόγους, οι οποίοι πρέπει να διερευνηθούν, η ομόφωνη αυτή απόφαση του Δ.Σ. δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ από τους κατ’ εξοχήν αρμόδιους, με αποτέλεσμα να μην έχουν γίνει γνωστά, στις Δικαστικές Αρχές που ασχολούνται με τις κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων του Δήμου και των περίοικων, τα πραγματικά αίτια απώλειας της από αμνημονεύτων χρόνων σε κοινή χρήση πλατείας Θεάτρου Ιτέας.
  ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΟΡΑΤΑ 

  Ο Δήμος Δελφών εκτός του ότι άφησε, ουσιαστικά, νομικά ανυπεράσπιστη την υπόθεση, κατά την εκδίκασή της στο Εφετείο Λαμίας (άλλαξε τον δικηγόρο που είχε κερδίσει όλες τις προηγούμενες δίκες. Στον νέο δικηγόρο δεν παρέδωσε τον φάκελο της δικογραφίας χωρίς, εκ των πραγμάτων, να έχει λογικό χρόνο να μελετήσει την υπόθεση και να συντάξει το σχετικό υπόμνημα προς το δικαστήριο. 

  Αναγκάσθηκαν οι περίοικοι, άρον άρον να συντάξουν, με τον δικό τους δικηγόρο κ. Νικ. Εμμανουήλ, υπόμνημα για λογαριασμό του Δήμου, προκειμένου να υποβληθεί από τον δικηγόρο του και να μην πάει ο Δήμος χωρίς καν υπόμνημα. Επίσης ο Δήμος αρνήθηκε να ενημερώσει τον πραγματογνώμονα. 
 Αποτέλεσμα του γεγονότος αυτού ήταν να συνταχθεί ψευδέστατη πραγματογνωμοσύνη βασισμένη μόνο στα στοιχεία των αντιδίκων του Δήμου. 
 Η πραγματογνωμοσύνη αυτή αποκρύπτει γνωστά στοιχεία που αποδείκνυαν την απώλεια του δικαιώματος αποζημίωσης στους φερόμενους ιδιοκτήτες της πλατείας, λόγω παρέλευσης της εικοσαετούς παραγραφής. 
 Η ανύπαρκτη υποστήριξη της υπόθεσης από το Δήμο Δελφών συνεχίστηκε και μετά την λήψη της 3/11-02-2016 ομόφωνης απόφασης του Δ.Σ. αλλά και πρόσφατα με τις κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων του Δήμου και των περίοικων. Στην κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών του Δήμου Δελφών, ο Δήμος άφησε και πέρασε άπρακτο το τριήμερο, εντός του οποίου όφειλε να κάνει ανακοπή εκτέλεσης της κατάσχεσης (τυχαίο το γεγονός ή αποτελεί συνέχεια της από το 2010 δικαστικής αντιμετώπισης στο Εφετείο Λαμίας;). 
 Τα ασφαλιστικά μέτρα που, μετά την άπρακτη παρέλευση του τριημέρου, υπέβαλε ο Δήμος, εκδικάστηκαν πρόσφατα και απορρίφθηκαν μέσα σε μία εβδομάδα από το δικαστήριο. Γεννιέται το ερώτημα: Γιατί ο Δήμος δεν εκτέλεσε την υπ’ αρίθμ. 3/11-02-2016 ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ., η οποία σαφέστατα ομιλεί για «ΑΠΑΤΗ» κατά του Δήμου και των περίοικων της πλατείας, όπως η «ΑΠΑΤΗ» αυτή αναλύεται στο σκεπτικό της απόφασης, ώστε στις διαδικασίες αποτροπής κατασχέσεων τόσο κατά του Δήμου όσο και κατά των περίοικων, να προβληθούν στο δικαστήριο οι σοβαρότατοι λόγοι που επιβάλλουν την ανακοπή των κατασχέσεων;
  Με τον τρόπο αυτό τόσο ο Δήμος Δελφών όσο και οι περίοικοι στερήθηκαν ένα σοβαρότατο νομικό όπλο, που αποδεικνύει, με οφθαλμοφανέστατο τρόπο, ότι οι κατασχέσεις δεν οφείλονται σε πραγματικές ρυμοτομικές υποχρεώσεις αλλά σε ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΕΣ. Δηλαδή οι κατασχέσεις προς τον Δήμο Δελφών και τους περίοικους της πλατείας Θεάτρου Ιτέας, σύμφωνα με την υπ’ αρίθμ. 3/11-02-2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δελφών είναι προϊόν «ΑΠΑΤΗΣ» κατά του Δήμου και 40 οικογενειών που είναι περίοικοι της εν λόγω πλατείας. Είμαστε της γνώμης ότι ο Δήμος Δελφών και οι αρμόδιοι για τον έλεγχο της νομιμότητας των ενεργειών του, οφείλουν να ενεργήσουν ΑΜΕΣΑ για την εφαρμογή των σχετικών άρθρων του νέου ή παλαιού (θα το κρίνουν οι νομικοί) ποινικού κώδικα που αφορούν την «ΑΠΑΤΗ» και την «ΑΠΙΣΤΙΑ». 

  Στοιχεία που αποδεικνύουν την «ΑΠΑΤΗ» και την «ΑΠΙΣΤΙΑ» των εμπλεκόμενων υπηρεσιακών παραγόντων και των φερόμενων ως δικαιούχων ρυμοτομικής αποζημίωσης Επειδή γνώριζαν, μεταξύ πολλών άλλων:
  1. Την παρέλευση εικοσαετίας από την τελεσιδικία (κύρωση) της 2/1961 πράξης αναλογισμού που έγινε το 1962, για τον ίδιο κοινόχρηστο χώρο και για τους ίδιους τίτλους ιδιοκτησίας. Μετά την παρέλευση της εικοσαετίας απαγορεύεται η σύνταξη νέας πράξης αναλογισμού για τον ίδιο κοινόχρηστο χώρο και για τους ίδιους τίτλους ιδιοκτησίας (ΣτΕ 3578/2014), διότι θα καταργούσε την εικοσαετή παραγραφή.
  Η πολεοδομία σύνταξε νέα πράξη αναλογισμού, την 2/1995, για τον ίδιο κοινόχρηστο χώρο και για τους ίδιους τίτλους ιδιοκτησίας, χωρίς καν να αναφερθεί στην προγενέστερη 2/1961 που τελεσιδίκησε το 1962 και ήδη το 1995 είχε παρέλθη η εικοσαετία. Το γεγονός αυτό γνώριζε ο Δήμος Δελφών όπως προκύπτει από το υπ’ αρίθμ. 1801/17-10-1962 έγγραφο της τότε Κοινότητας Ιτέας προς την Δ/νση Τεχν. Υπηρ. Νομού Φωκίδος. 
 Το γνώριζαν και οι φερόμενοι δικαιούχοι αποζημίωσης, όπως προκύπτει από την υπ’ αρίθμ. 2612/09-11-1987 αίτηση της εκ των κληρονόμων Γ. Παπαθανασίου, Δέσποινας Βαλκανά προς την Κοινότητα Ιτέας. Στην αίτησή της αυτή η κυρία Βαλκανά, ζητά αντίγραφα της 2/1961 πράξης αναλογισμού και της κύρωσής της, γνωρίζοντας και την ημερομηνία κύρωσης. 
 Δηλαδή το 1995 που συντάχθηκε η επίδικη 2/1995 πράξη αναλογισμού, υπηρεσιακοί παράγοντες και φερόμενοι δικαιούχοι αποζημίωσης γνώριζαν την ύπαρξη και τελεσιδικία προγενέστερης πράξης αναλογισμού (2/1961) και την παρέλευση της εικοσαετούς παραγραφής από την κύρωσή της. Παρόλα αυτά δέχθηκαν να συντάξουν νέα πράξη αναλογισμού, ΑΠΟΣΙΩΠΩΝΤΑΣ ΠΛΗΡΩΣ την ύπαρξη παλαιότερης, καταργώντας, με τον τρόπο αυτό, την προβλεπόμενη εικοσαετή παραγραφή. Δηλαδή με κατασκευασμένα δικαιώματα αποζημίωσης οδήγησαν τον Δήμο Δελφών και τους περίοικους της πλατείας Θεάτρου στην «υποχρέωση» να πληρώσουν 2,5 εκατομμύρια ευρώ, ακυρώνοντας, τεχνηέντως, την εικοσαετή παραγραφή. 

  2. Αποτελεί πάγια τακτική, μετά το 1923 που θεσπίσθηκε το πρώτο Νομοθετικό Πολεοδομικό Διάταγμα, όταν συντάσσεται πράξη αναλογισμού για κοινόχρηστο χώρο, όπου έχει συνταχθεί παλαιότερα, άλλη πράξη, η σύνταξη της νέας πράξης αναλογισμού οφείλει, οπωσδήποτε, να περιέχει και την προγενέστερη. Για τις πράξεις που συντάχθηκαν και κυρώθηκαν μετά το 1946 (έτος εκκίνησης εφαρμογής του Αστικού Κώδικα και θέσπισης της εικοσαετούς παραγραφής), απαγορεύεται ρητά η σύνταξη νέας πράξης αναλογισμού, μετά την παρέλευση εικοσαετίας από την κύρωσή παλαιότερης, εφόσον δεν κατέστη δυνατόν, μέσα στην εικοσαετία, να αποδειχθούν δικαστικά ή με συμφωνία, δικαιώματα ρυμοτομικής αποζημίωσης. Στην επίδικη περίπτωση συντάχθηκε η 2/1995 πράξη αναλογισμού, χωρίς να συμπεριλάβει την προγενέστερη 2/1961, γεγονός που απαγορεύεται (ΣτΕ 305/2017). 

  3. Όπως αποδεικνύεται από το υπ’ αρίθμ 4155/30-11-1987 έγγραφο του τότε και νυν Προϊσταμένου της Πολεοδομίας κ. Δημητρίου Ροπακά, ήταν γνωστή σ’ αυτόν η ύπαρξη της προγενέστερης 2/1961 τελεσίδικης πράξης αναλογισμού. Συνεπώς όταν ενέκρινε την νέα 2/1995 πράξη αναλογισμού, γνώριζε την ύπαρξη της παλαιότερης 2/1961, για τον ίδιο κοινόχρηστο χώρο και για τους ίδιους τίτλους ιδιοκτησίας. Παρόλα αυτά δέχθηκε να την εγκρίνει, χωρίς να φαίνεται ποιος μηχανικός την σύνταξε, χωρίς να περιέχει την προγενέστερη 2/1961 και γνωρίζοντας ότι η 2/1961 κυρώθηκε το 1962, γεγονός που αποδεικνύει ότι το 1987 που σύνταξε το έγγραφο και ειδικότερα το 1995 που συντάχθηκε η 2/1995 επίδικη πράξη αναλογισμού, τα δικαιώματα αποζημίωσης των φερόμενων ιδιοκτητών της πλατείας είχαν παραγραφεί.

   4. Το 1995 που συντάχθηκε η 2/1995 πράξη αναλογισμού η πλατεία Θεάτρου ήταν σε κοινή χρήση και συνεπώς ο κ. Ροπακάς ΕΙΧΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ, σύμφωνα με την υπ’ αρίθμ. 16777/2577/25/23-02-1987 (εγκ. 25/1987) εγκύκλιο του Υπουργείου να μην συντάξει πράξη αναλογισμού και να παραπέμψει τους φερόμενους ιδιοκτήτες στα αρμόδια δικαστήρια, να αποδείξουν ότι έχουν δικαιώματα αποζημίωσης και στην συνέχεια να συντάξει πράξη αναλογισμού, ακόμη και αν δεν υπήρχε η προγενέστερη πράξη 2/1961 που είχε παραγράψει τα δικαιώματα αποζημίωσης. 

  5. Ο τρόπος δικαστικής αντιμετώπισης του σοβαρότατου αυτού προβλήματος επισείει ευθύνες, όπως αναφέραμε παρά πάνω, σύμφωνα με την υπ’ αρίθμ. 3/11- 02-2016 ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. Δελφών. 

  6. Η μη εκτέλεση της υπ’ αρίθμ. 3/11-02-2016 ομόφωνης απόφασης του Δ.Σ. Δελφών, έχει ΕΞΑΣΘΕΝΗΣΕΙ , όχι μόνο την δικαστική αντιμετώπιση των κατασχέσεων κατά του Δήμου Δελφών και των περίοικων της πλατείας Θεάτρου, αλλά την γενικότερη αντιμετώπιση του σοβαρότατου κοινωνικού αυτού προβλήματος.. 

  7. Οι περίοικοι της πλατείας Θεάτρου Ιτέας, στο σύνολό τους, αγόρασαν τα οικόπεδά τους από το 1901 και μετά ελεύθερα ρυμοτομικών υποχρεώσεων. Ζήτησαν και έλαβαν οικοδομικές άδειες και οικοδόμησαν, γεγονός που απαγορεύεται αν πράγματι υπήρχαν ιδιώτες δικαιούχοι αποζημίωσης. Το γεγονός αυτό ενίσχυσε την πεποίθησή τους ότι τα οικόπεδα είναι ελεύθερα ρυμοτομικών υποχρεώσεων. 
  Τέλος από το 1901 που χτίστηκε το πρώτο σπίτι μέχρι και το 1995 κανένας ιδιώτης η αρμόδιος υπηρεσιακός παράγοντας δεν τους ενόχλησε ότι οφείλουν χρήματα ρυμοτομίας. Ούτε οι φερόμενοι ιδιοκτήτες τους απαγόρευσαν να οικοδομήσουν, όπως θα είχαν κάθε νόμιμο δικαίωμα, αν διέθεταν, δικαιώματα αποζημίωσης. Η μη ενόχλησή τους επί χρονικό διάστημα 70 ή 50 ΄40 ετών από την οικοδόμηση των οικοπέδων τους δημιούργησε το συναίσθημα ότι δεν οφείλουν χρήματα και εξ αιτίας του γεγονότος της εικοσαετούς παραγραφής από την προηγούμενη 2/1961 πράξη αναλογισμού.
   Ούτε το γεγονός αυτό στάθηκε ικανό να αποτρέψει την σύνταξη της επίδικης 2/1995 πράξης αναλογισμού. Παρακάτω ενσωματώσαμε, για διευκόλυνσή σας, το υπ’ αριθμ. 1801/17-10- 1962 έγγραφο της Κοινότητας Ιτέας, την υπ’ αρίθμ. 2612/9-11-1987 αίτηση της κληρονόμου Γ. Παπαθανασίου κυρίας Δέσποινας Βαλκανά, το υπ’ αρίθμ 4155/30-11- 1987 έγγραφο του τότε και νυν Προϊσταμένου της Πολεοδομίας κ. Δημ. Ροπακά, σχετικό με την παραπάνω αίτηση της κυρίας Βαλκανά, το υπ’ αρίθμ. 2874/11-12-1987 έγγραφο της Κοινότητας Ιτέας, σχετικό με την αίτηση της κυρίας Βαλκανά.

  Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν ότι ήταν γνωστή στους αρμόδιους και στους φερόμενους δικαιούχους ρυμοτομικής αποζημίωσης η ύπαρξη και τελεσιδικία της προγενέστερης 2/1961 πράξης αναλογισμού και συνεπώς τους ήταν γνωστή η παραγραφή λόγω παρέλευσης εικοσαετίας των ενδεχόμενων δικαιωμάτων ρυμοτομικής αποζημίωσης. 
  Επίσης ενσωματώσαμε και τον χάρτη του πολεοδομικού σχεδίου Ιτέας του 1883 καθώς και αεροφωτογραφία του 1945 από την οποία προκύπτει ότι η οδός Καραϊσκάκη ήταν διανοιγμένη και όχι κλειστή όπως παραδέχτηκε το Εφετείο Λαμίας, δεχόμενο επίσης ότι η πλατεία Θεάτρου πριν το 1987 δεν ήταν σε κοινή χρήση. Και τα δέχθηκε το δικαστήριο αυτά τα ασύλληπτα, ως προς την πραγματικότητα, γεγονότα, λόγω της ανύπαρκτης δικαστικής υποστήριξης των συμφερόντων του Δήμου από την Δημοτική Αρχή. Συνημμένα σας στέλνουμε και την σχετική υπ’ αρίθμ. 3/11-02-2016 ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δελφών.

   ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ Για την συνεχή ενημέρωση των περίοικων της πλατείας Θεάτρου Ιτέας, συμβάλλοντας ο Δήμος, ενεργά, στις δικαστικές τους περιπέτειες με νομική και οποιαδήποτε άλλη συμπαράσταση χρειαστεί, κατ’ εφαρμογή της υπ’ αρίθμ. 3/11-02- 2016 ομόφωνης απόφασης του Δ.Σ. Δελφών.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου