Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...

Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...
Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...

Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Παραμονές της 28ης Οκτωβρίου η μελέτη παρέμβασης στην θρυλλική Πλατεία Ηρώων της Ιτέας...

 ( Καλείστε όπως, την 1η Οκτωβρίου 2014, ημέρα Τετάρτη και ώρα 09:00’, να προσέλθετε σε Δημόσια συνεδρίαση της ‘Οικονομικής Επιτροπής’ στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Καταστήματος στην Άμφισσα, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του άρθρου72 & 75 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ Α΄87) για τη συζήτηση και λήψη αποφάσεων για τα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης:)

 ... Θέμα 2: Έγκριση και παραλαβή της μελέτης με τίτλο «Διαμόρφωση Χώρου Πλατείας Ηρώων»....

   Με την υπ’ αριθμ. 3342/10-06-2010 σύμβαση μεταξύ του Καποδιστριακού Δήμου Ιτέας και του μελετητή Εμμανουήλ Ζουριδάκη, ανατέθηκε στον δεύτερο η σύνταξη της αρχιτεκτονικής μελέτης Διαμόρφωσης Χώρου Πλατείας Ηρώων στην Ιτέα σε στάδιο οριστικής μελέτης.



  Με τη μελέτη προβλέπεται περιορισμένης κλίμακας παρέμβαση, στο τμήμα της πλατείας που σήμερα είναι πλακοστρωμένο και βρίσκεται στην συνέχεια της οδού Ηρώων. Η βασική της ιδέα είναι αφενός η διαπλάτυνση της πλακοστρωμένης επιφάνειας γύρω από το Ηρώο με συνολική αναβάθμιση του χώρου και αφετέρου η διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών για την παροχέτευση, όταν υπάρχει ανάγκη, του κυκλοφοριακού φόρτου των τουριστικών λεωφορείων. Τα σκαλοπάτια που βρίσκονται στην νότια πλευρά της πλακοστρωμένης επιφάνειας καταργούνται. Διαμορφώνονται νέες πλακοστρωμένες ή επιστρωμένες με κυβόλιθους επιφάνειες με ενιαία κλίση 1,2% μεταξύ Άστιγγος και Τρίγκα. 
  Τμήμα των επιφανειών αυτών σχηματίζουν δύο διαδρόμους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κυκλοφορία αυτοκινήτων με μειωμένη ταχύτητα. Συνολικά διατηρούνται τα χαρακτηριστικά και οι λειτουργίες πλατείας. Η κυκλοφορία ή όχι οχημάτων μπορεί να καθορίζεται ανάλογα με τον προβλεπόμενο φόρτο ανά εποχή και ώρα. Τον υπόλοιπο χρόνο η πλατεία είναι πλήρως απαλλαγμένη από κυκλοφορία οχημάτων και χρησιμοποιείται μόνο από πεζούς. 
 

   Η περιγραφόμενη πρόταση αναφέρεται –ως οφείλει- στην περίπτωση έγκρισης της τροποποίησης του σχεδίου πόλεως και προβλέπει και υψομετρικό διαχωρισμό των διαδρόμων κυκλοφορίας αυτοκινήτων. Η παράδοση της μελέτης σε ένα στάδιο συμπαρασύρει και τις προβλεπόμενες λεπτομέρειες. H παρέμβαση έχει έκταση 1.335,00μ2 Περιγραφή προτεινόμενης λύσης.

   Με δεδομένο το αμετάθετο της θέσης του Ηρώου διαμορφώνονται εκατέρωθέν του δύο επιστρωμένοι με κυβόλιθους διάδρομοι με δυνατότητα κυκλοφορίας οχημάτων –μονής κατεύθυνσης- πλάτους 3.50μ. Η προβλεπόμενη ταχύτητα κυκλοφορίας είναι 30km/h. Η διάστρωση του διαδρόμου με κυβόλιθους κάθετα στην κίνηση, το πλάτος του και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του συμβάλλουν στην διατήρηση χαμηλών ταχυτήτων ανεξάρτητα από την ύπαρξη ή όχι αστυνόμευσης. Τις περιόδους που δεν προβλέπεται η κυκλοφορία οχημάτων, η απαγόρευση υλοποιείται με αποσπώμενα ή καταβυθιζόμενα κολωνάκια που τοποθετούνται στις εισόδους.


 Η σύνδεση των διαμορφώσεων της παρούσας πρότασης με τις οδούς Τρίγκα και Άστιγγος παίρνει υπ όψιν της πιθανές μελλοντικές διαμορφώσεις (διαμόρφωση πεζοδρομίων με διαβάσεις ΑμΕΑ, οριοθέτηση επιτρεπόμενης στάθμευσης, υπαγωγή τμήματος της οδού Τρίγκα σε ήπιας κυκλοφορίας κλπ). 

   Στην περιοχή του Ηρώου δημιουργείται ορθογωνική διαπλάτυνση για την αύξηση της χωρητικότητας ατόμων σε περιπτώσεις κατάθεσης στεφάνων. Η τοποθέτησή της υπό γωνία σε σχέση με τον άξονα της οδού Ηρώων διατηρεί την ελεύθερη διαμόρφωση που έχει συνολικά σήμερα η πλατεία. Το υφιστάμενο Ηρώο διατηρείται ως έχει συμπεριλαμβανομένων των αναβαθμών του. Η στάθμη των νέων πλακοστρώσεων παραμένει όπου και η σημερινή. Ο υπόλοιπος χώρος της πλατείας διαστρώνεται με μαρμαρόπλακες ή πέτρα σε βυζαντινό μοτίβο. Περιλαμβάνει καθιστικούς πάγκους παρόμοιους με τους υφιστάμενους, φύτευση με υψηλό πράσινο, νέο συμπληρωματικό του υφιστάμενου κάναβο φωτιστικών σωμάτων, καλάθια απορριμμάτων κλπ. 

 Ο διαχωρισμός μεταξύ της διαστρωμένης με πέτρα περιοχής και των διαστρωμένων με κυβόλιθους διαδρόμων, πέραν της υψομετρικής διαφοράς και τον χρωματικό διαχωρισμό από κράσπεδο και ρείθρο, εντείνεται από την διάταξη δέντρων, φωτιστικών και καθιστικών. Επιπρόσθετα τοποθετούνται μεταλλικά κολωνάκια. 

  Ο οπτικός διαχωρισμός χρήσεων που προκύπτει είναι ιδιαίτερα έντονος καθιστώντας σαφέστατη την ζώνη κυκλοφορίας οχημάτων.Το τελικό αισθητικό και λειτουργικό αποτέλεσμα που προκύπτει είναι η δημιουργία ενός έντονου άξονα που συνδέει τα δύο άκρα της οδού Ηρώων, οδηγεί τον πεζό να διατρέξει την πλατεία και αναδεικνύει το Ηρώο. 
  
 Εάν η τροποποίηση του σχεδίου πόλεως δεν εγκριθεί αλλά και εάν εγκριθεί μεν αλλά, η παροχέτευση των τουριστικών λεοφωρείων είναι περιστασιακή, είναι προτιμότερο να μην υπάρχει υψομετρικός διαχωρισμός των διαδρόμων κυβολίθων. Στην περίπτωση αυτή η πλακόστρωση παραμένει στο +0,15 και οι διάδρομοι κυβολίθων υψώνονται στο +0,13. Η είσοδος και έξοδος των οχημάτων από τις οδούς Τρίγκα και Αστιγγος θα γίνεται με ράμπα κλίσης 6-8%. Ο απαιτούμενος για την ράμπα χώρος (≈1.80μ) προκύπτει λόγω της οπισθοχώρησης των διαβάσεων πεζών.
   Υψομετρικός διαχωρισμός θα παραμείνει στα άκρα της διαμόρφωσης με την φυτεύσιμη γη δημιουργώντας ζώνη προστασίας 70εκ. Το μοτίβο εγκιβωτισμού της βυζαντινής πλακόστρωσης του κεντρικού πυρήνα συνεχίζεται και στους διαστρωμένους με κυβόλιθο διαδρόμους. Εδώ χρησιμοποιούνται κυβόλιθοι άλλης διάστασης και με έντονη χρωματική  διαφοροποίηση. Επιπρόσθετα στα σημεία προσέγγισης στο Ηρώο διαμορφώνεται λοξή λωρίδα με κυβόλιθους. 

  Οι διατάξεις αυτές αποσκοπούν πέραν της αισθητικής ομογενοποίησης και στην ένταση της προσοχής των οδηγών και την μείωση της ταχύτητας κυκλοφορίας. Για την προστασία των πεζών στα σημεία διάβασης της ζώνης κυκλοφορίας οχημάτων, η διάβαση μετατίθεται προς το εσωτερικό της πλατείας κατά 3,00μ. 

  Για να παρεκκλίνουν οι πεζοί της ευθύγραμμης πορείας και να οδηγηθούν προς τις διαβάσεις διαμορφώνονται «εμπόδια» μη βατής επιφάνειας πεζοδρομίου. Αυτή δημιουργείται με την αντικατάσταση της λείας επικάλυψης του πεζοδρομίου από ογκώδη βότσαλα, λωρίδες πέτρας ή όγκους πέτρας. Η ανυπαρξία δικτύου αποχέτευσης ομβρίων στην περιοχή μελέτης καθιστά υποχρεωτική (με βάση και προηγούμενες εμπειρίες) την διατήρηση των πεζοδρομίων στο σημερινό επίπεδο (+0,15). 
  Ο υποβιβασμός των προβλεπόμενων διαδρόμων κυκλοφορίας αυτοκινήτων, στο επίπεδο του οδοστρώματος της οδού Ηρώων, προφανώς θα διευκολύνει την παροχέτευση των ομβρίων που σήμερα εμποδίζονται λόγω της συνολικής υπερύψωσης της πλατείας.
  Στην περίπτωση μόνο οριζόντιου διαχωρισμού μεταξύ διαδρόμων κυκλοφορίας οχημάτων και ζώνης πεζών, η παροχέτευση των ομβρίων από το βόρειο στο νότιο τμήμα της οδού Ηρώων θα γίνεται όπως σήμερα.
  Η μελέτη υποβλήθηκε εμπρόθεσμα προσαρμοσμένη στις συμβατικές υποχρεώσεις.

4 σχόλια:

  1. Θα σκοτωθεί κάνα παιδί με τις μ....κιες που κάνουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μηπως εχεις κανει λαθος στην ημερομηνια και ειναι 1 Νοεμβριου και οχι 1 Οκτωβριου η συνεδριαση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άλλη μια θηλιά στην κεντρική είσοδο της Ιτέας που "πνίγεται" στην πλατεία Ηρώων και "σφραγίζεται" με στηθαία στο βόρειο τμήμα της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΕΩΣ ΙΤΕΑΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΗΡΩΩΝ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΘΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ.ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ ΓΝΩΣΤΗΣ ΠΟΛΛΩΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΩΝ, ΑΥΤΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ 1/61,ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ,ΣΥΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΚΛΙΜΑΚΑ 1/200 ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ.ΠΑΙΡΝΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ,ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΟΔΙΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΕΓΓΡΑΦΩΣ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ Η ΝΟΜΙΜΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ.ΤΑ 5.203 ΕΥΡΩ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΘΑ ΣΤΟΙΧΙΣΕΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ Ο ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ......ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ.ΡΩΤΑΜΕ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΑΠΟΜΟΝΩΘΗΚΕ ΜΟΝΟ Η ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΤΗΣ ΙΤΕΑΣ? ΤΙ ΣΚΟΠΟ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ?ΔΗΛΑΔΗ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΤΙΓΓΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜΕΣΟΥ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ?ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΕΦΙΚΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΜΕ ΚΑΘΙΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΑΛΛΗ ΜΟΡΦΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ.ΟΙ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΙ ΑΜΑΞΩΤΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΜΕΡΙΕΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΠΛΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ ΝΟΜΙΖΩ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ.ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΞΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΝΕΦΙΚΤΟ.ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Η ΙΤΕΑ ΔΕΝ ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ ΔΡΟΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ.ΕΧΩ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΟΤΙ ΤΟ ΣτΕ ΔΕΝ ΘΑ ΕΓΚΡΙΝΕΙ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΙΤΕΑΣ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΑΥΤΟΥ ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΠΛΑΤΕΙΕΣ.ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΘΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟ ΘΕΜΑ.Η ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΕΙΧΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΝΟΜΙΜΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΗΡΘΕ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.ΕΠΙΣHΣ ΜΕ ΕΝΟΧΛΕΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΗ ΒΙΑΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή