Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...

Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...
Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου...

Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017

«Επτά επί Θήβας» στο "Φρύνιχος" του ΕΠΚΕΔ! η απόλυτη επιτυχία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος...


 Αποτέλεσμα εικόνας για Οι «Επτά επί Θήβας»



 «ΕΠΤΑ ΕΠΙ ΘΗΒΑΣ» ΘΕΑΤΡΟ ΦΡΥΝΙΧΟΣ, ΔΕΛΦΟΙ 
Σάββατο 5 Αυγούστου 2017, στις 21.30 



                                   

  Οι «Επτά επί Θήβας», η απόλυτη επιτυχία του περσινού καλοκαιριού επιστρέφει για ένα νέο κύκλο παραστάσεων με μεγάλη περιοδεία σε Ελλάδα και την Κύπρο.
Η παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, που κέρδισε κοινό και κριτικούς θα παρουσιαστεί το Σάββατο 5 Αυγούστου στο Θέατρο Φρύνιχος.
Στην εξαιρετικά επίκαιρη πολιτική τραγωδία του Αισχύλου, που σκηνοθετεί ο διεθνούς φήμης Λιθουανός Τσέζαρις Γκραουζίνις και μεταφράζει ο ποιητής Γιώργος Μπλάνας, το ρόλο του Ετεοκλή ερμηνεύει ο Γιάννης Στάνκογλου, η Κλειώ Δανάη Οθωναίου την Αντιγόνη, η Ιώβη Φραγκάτου την Ισμήνη, ο Γιώργος Καύκας τον Άγγελο, ο Αλέξανδρος Τσακίρης  τον Κήρυκα, o  Γιώργος Παπανδρέου τον Πολυνείκη και  μαζί τους ένας 14μελής χορός ηθοποιών.

ΜΕ ΑΓΓΛΙΚΟΥΣ ΥΠΕΡΤΙΤΛΟΥΣ

Λίγα λόγια για το έργο
Η σύγκρουση των δύο γιων του Οιδίποδα είναι το θέμα των «Επτά επί Θήβας». Μετά την αποκάλυψη των φρικτών πράξεών του, ο Οιδίποδας άφησε τον θρόνο στους δύο γιους του, τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη. Εκείνοι συμφώνησαν να κυβερνούν τη Θήβα εναλλάξ. Ωστόσο, όταν ήρθε η σειρά του Πολυνείκη να αναλάβει την εξουσία, ο Ετεοκλής δεν τήρησε την υπόσχεσή του. Αυτό προκάλεσε την οργή του Πολυνείκη, ο οποίος συμμάχησε με τον βασιλιά του Άργους Άδραστο και οργάνωσε εκστρατεία εναντίον της Θήβας. Επτά αρχηγοί από κάθε ένα από τα δύο αντίπαλα στρατεύματα παρατάχτηκαν εκατέρωθεν των επτά πυλών της πόλης. O Ετεοκλής και ο Πολυνείκης κατέληξαν να βρίσκονται ο ένας απέναντι στον άλλο στην έβδομη πύλη.

Ο Ετεοκλής είναι ο μοναχικός κεντρικός ήρωας της τραγωδίας. Η Θήβα βρίσκεται σε ασφυκτική κατάσταση πολιορκίας κι εκείνος προσπαθεί να οργανώσει την αντεπίθεση, σε μια μάχη καταδικασμένη να καταλήξει χωρίς πραγματικό νικητή.


Σημείωμα σκηνοθέτη
Φαίνεται πως όλοι μας –όχι μόνο οι Έλληνες αλλά όλοι όσοι μένουμε στην Ευρώπη– ζούμε με την αίσθηση πως κάποιοι εξαιρετικά απειλητικοί εχθροί στέκονται έξω από τα εύθραυστα τείχη της συνηθισμένης, μίζερης αλλά βολικής –ακόμη–  ζωής μας.

Δεν γνωρίζουμε το όνομα του εχθρού – ο εχθρός έχει πολλά προσωπεία, πολλά ονόματα. Μερικές φορές μοιάζει πως ο χειρότερος εχθρός μας έχει το δικό μας πρόσωπο, το δικό μας όνομα.

Χρειαζόμαστε μια τραγωδία, προκειμένου να ανακαλύψουμε ξανά ότι είμαστε άνθρωποι και ότι μας ενώνει η κοινή ανθρώπινη μοίρα. Το σίδερο και το ατσάλι θα γίνουν σκόνη, εμείς θα παραμείνουμε.

Όλοι οι συντελεστές των Επτά επί Θήβας αντιμετωπίζουμε την εξής πρόκληση: προσπαθούμε να ερευνήσουμε πώς το κοινό μας ένστικτο επιβίωσης μπορεί να συμβαδίσει με την ανάγκη που έχουμε κληρονομήσει από τους προγόνους μας και είμαστε υποχρεωμένοι να περάσουμε στα παιδιά μας, την ανάγκη να παραμείνουμε άνθρωποι, παρά τον φόβο, την ανασφάλεια, την απελπισία.
Τσέζαρις Γκραουζίνις


Έγραψαν για την παράσταση


[...] «Ήταν μία ευρωπαϊκή ματιά στο αρχαιοελληνικό δράμα. Μου θύμισε παραστάσεις του Berliner Ensemble σύγχρονων Γερμανών, Πολωνών σκηνοθετών...» σχολίαζαν "υποψιασμένοι" θεατές των πρώτων κερκίδων.
ΑΠΕ-ΜΠΕ, Βίκυ Χαρισοπούλου

[..] Νικητής; Απόλυτα. Το «Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος» που κατέβηκε στην Επίδαυρο με την τραγωδία του Αισχύλου, «Επτά επί Θήβας», μια καθόλου δημοφιλή τραγωδία.
ΕΘΝΟΣ, Αντιγόνη Καράλη

Οι «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου που έκανε ο Τσέζαρις Γκραουζίνις με το ΚΘΒΕ επιβεβαιώνει ότι η αρχαία ελληνική τραγωδία τον αφορά: μία εξαιρετική παράσταση με συ-γκλο-νι-στι-κές στιγμές -η, έμπνευσής του, σκηνή της σύγκρουσης Ετεοκλή-Πολυνείκη ανεπανάληπτη. 
totetartokoudouni.blogspot.gr, Γιώργος Σαρηγιάννης

Εξαιρετικές στιγμές η πάλη μεταξύ των δύο αδελφών, του Ετεοκλή και του Πολυνείκη, που πολεμούν έχοντας στα χέρια αντί για σπαθιά μουσικά πιατίνια, αλλά και ο θάνατος και των δύο στο τέλος, που τους βρίσκει αγκαλιασμένους, ίσως σε μία προσπάθεια να εξορκιστεί από σκηνοθετικής πλευράς το εμφυλιακό πνεύμα, μάλιστα σε μία εποχή που η Ελλάδα ζει στον παλμό διαιρετικών φαινομένων.
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, Κυριακή Τσολάκη

Μια ποιητική μονομαχία έκλεψε την παράσταση
Στην καλύτερη μέχρι τώρα στιγμή των φετινών Επιδαυρίων ο Τσεζάρις Γκραουζίνις έθεσε αντιμέτωπους τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη, που ο Αισχύλος δεν θέλησε ποτέ να συναντηθούν επί σκηνής.
TA NEA, Μαρία Αδαμοπούλου


Και οι επτά ήσαν υπέροχοι
Ενθουσίασε η παράσταση του Τσέζαρις Γκραουζίνις «Επτά επί Θήβας» στο αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.
 tovima.gr, Γιάννης Ζουμπουλάκης


Ο ποιητικός θανάσιμος εναγκαλισμός των Γιάννη Στάνκογλου - Χρίστου Στυλιανού
… Η συγκίνηση και η αυθόρμητη αποθέωση από το κοινό
 […] Και εκείνο που σίγουρα δεν θα ξεχάσει είναι το θερμότατο χειροκρότημα που του χάρισε τους χάρισε - το κοινό, έστω και λιγότερο από άλλες αστραφτερές και πολυδιαφημισμένες παραστάσεις, όρθιο. Ναι, όρθιο. […]
ΤΑ ΝΕΑ, Παύλος  Αγιαννίδης

“Ούτε η «επίκληση στους θεούς» δεν θα χάριζε αυτό το δώρο της φύσης στον σκηνοθέτη της αισχύλειας τραγωδίας Τζέζαρις Γκραουζίνις […] Καινοτόμος πρόταση με ξεχωριστές ερμηνείες πάνω σε ένα κείμενο, υπό τη φρέσκια μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα.”
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Γιώτα Μυρτσιώτη

Η παράσταση που έφτιαξε για το ΚΘΒΕ ο πολύτιμος Τσέζαρις Γκραουζίνις έχει πολλά ατού: «φώτισε» με συνέπεια το δυνατό έργο του Αισχύλου και τον ακριβό του λόγο -στην έξοχη μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα-κινώντας τους ηθοποιούς του σε ένα εξαιρετικά λιτό σκηνικό [Κέννυ ΜακΛέλλαν] με τρεις σκάλες και ένα σκαμπό, υπό των ήχο των μουσικών εξαίσιων του Δημήτρη Θεοχάρη.
enikos.gr, Βασίλης Μπουζιώτης





«ΕΠΤΑ ΕΠΙ ΘΗΒΑΣ»
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις
Σκηνικά – Κουστούμια: Κέννυ ΜακΛέλλαν
Μουσική: Δημήτρης Θεοχάρης
Χορογραφία – Κίνηση: Έντι Λάμε
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Μπάρλας
Βοηθός σκηνοθέτη: Αθηνά Σαμαρτζίδου
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Μαρία Μυλωνά
Οργάνωση παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου

ΔΙΑΝΟΜΗ: Γιάννης Στάνκογλου (Ετεοκλής), Γιώργος Καύκας (Άγγελος), Αλέξανδρος Τσακίρης (Κήρυξ), Κλειώ - Δανάη Οθωναίου (Αντιγόνη), Ιώβη Φραγκάτου (Ισμήνη), Γιώργος Παπανδρέου (Πολυνείκης).
ΧΟΡΟΣ: Λουκία Βασιλείου, Μομώ Βλάχου, Δημήτρης Δρόσος, Ελένη Θυμιοπούλου, Δάφνη Κιουρκτσόγλου, Χρήστος Μαστρογιαννίδης, Βασίλης Παπαγεωργίου, Σταυριάννα Παπαδάκη, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Αλεξία Σαπρανίδου, Πολυξένη Σπυροπούλου, Γιώργος Σφυρίδης, Ευανθία Σωφρονίδου, Κωνσταντίνος Χατζησάββας.


Θέατρο Φρύνιχος, Δελφοί
Σάββατο 5 Αυγούστου, στις 21.30

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
-       ΔΕΛΦΟΙ: ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΕΛΦΩΝ
-       ΑΜΦΙΣΣΑ: WIND
-       ΙΤΕΑ: Βιβλιοπωλείο «ΔΟΜΗ»
VIVA.GR | 11876 | Tickethour | SEVEN SPOTS | ΓΕΡΜΑΝΟΣ | OTESHOPS | MEDIA MARKT
ΙΣΧΥΟΥΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ Ο.Γ.Α.


Πληροφορίες: www.ntng.gr


ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ  
Τιμή προπώλησης μέσω ηλεκτρονικής κράτησης (έως και 15 ημέρες πριν από την παράσταση): 10 €
Τιμή προπώλησης: 12 €
Κανονικό εισιτήριο: 15 €
Φοιτητικό/ Άνω των 65 / Ομαδικό: 10 €
ΑΜΕΑ & Συνοδοί ΑΜΕΑ: 8 €




ΜΟΝΙΜΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ
ΕΡΤ, ΕΡΤ3, EΡΤ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ, ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ,
ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, 102 FM, 9,58 FM, TV 100, FM100

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
NOVA, ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 94,5, ΕΡΩΤΙΚΟΣ 9,48, NEXT,
Στο κόκκινο, Rock 1055, FOCUS, E-radio,
 ΔΙΕΣΗ 101,3, ΑΘΗΝΑ 9,84, 96.9 rock fm,
 ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, THESSΝΕΟ, MAKTHES.GR,
 Aυγή, ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, Τύπος Θεσσαλονίκης, typosthes.gr, thessalonikicityguide, In2 Life, culturenow, monopoli, rejected, Kabusiness, Citylife24, ΕΞΩΣΤΗΣ, Φιλμ Νουάρ, Αυλαία, Art and Life, THESTIVAL, ARTIC.GR, E-RADIO, Lavart

ΧΟΡΗΓΟΣ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ELLINAIR

Με την υποστήριξη
INTERLIFE – ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, ΕΛΤΑ, CAFÉ THEATRO,
ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ 104.9, TV ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ



ΤΜΗΜΑ ΕΚΔΟΣΕΩΝ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΘΒΕ
Προϊσταμένη Τμήματος: Ελπίδα Βιάννη, Τ. 2315.200009 &6973432362, Ε.e.vianni@ntng.gr

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Λένα Ευαγγέλου- Mαρία Γουγουτσά: Τ. 2315 200010 -2315 200024 /Ε.press@ntng.gr
www.ntng.gr/www.facebook.com/ntngreece
www.youtube.com/ntngreece/twitter@ntngreece

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου