Έντυπη Έκδοση Εφημερίς ΦΩΚΙΣ
2 Οκτωβρίου
Η Ένωση Εφοπλιστικών κρουαζιεροπλοίων και φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) ήρθε στην Ιτέα κατόπιν προσκλήσεως (τίνος;;) και συναντήθηκε με τους αρμόδιους φορείς…
Οι
φορείς που συμμετείχαν στην συνάντηση ήταν:
Ο Κώστας
Μίχος Αντιπεριφερειάρχης Φωκίδος
Ο
Νίκος Γιωγάκης Πρόεδρος Λιμενικού Ταμείου Φωκίδος
Ο Λιμενάρχης
Ιτέας Αλέξ. Κοτσιμπός
Ο Ναυτικός
Πράκτορας Ανάργυρος Κασούτσας μέλος της Ένωσης Διαχειρίστριες Εταιρείες και
Φορείς Κρουαζιέρας
Ο
Αντιδήμαρχος Ιτέας Ανδρέας Παναγιωτόπουλος
Επίσης ο
Προϊστάμενος της Δ/νσης Εγγείων Βελτιώσεων Δημητρέλος Ηλίας και η Ελένη Πολυζώη
από τις Τεχνικές Υπηρεσίες…
Επισημάνθηκε
στα πλαίσια της συζήτησης ότι:
Το
Λιμάνι της Ιτέας αποτελεί ένα από τους μεγαλύτερους προορισμούς κρουαζιεροπλοίων εξ αιτίας
των Δελφών.
Στην Ιτέα
όπως και σε άλλους λιμένες εντός του Πατραϊκού και του Κορινθιακού έχει
περιοριστεί στο 1/3 η κίνηση από πλευράς κρουαζιέρας μετά την κατασκευή της
γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου και τον περιορισμό ορίου ύψους.
Οι
διαχειρίστριες εταιρείες του κλάδου της κρουαζιέρας αναγκάζονται να
δρομολογήσουν πλοία μικρότερων διαστάσεων στα επιτρεπόμενα όρια της γέφυρας.
Όμως
αντιμετωπίζονται στο Λιμάνι της Ιτέας τεχνικά προβλήματα που θα πρέπει να
λυθούν για να μη δημιουργούνται κίνδυνοι στην ασφάλεια της ναυσιπλοίας και να μπορούν
να παραβάλλουν ασφαλώς και στις δύο θέσεις του προβλήτα (αριστερά και δεξιά)…
Αποφασίστηκε
λοιπόν, ότι επιβάλλεται η κατάρτιση master plan με κορμό την υπάρχουσα υποδομή
–προβλήτα- που εξυπηρετεί ήμερα τα κρουαζιερόπλοια και καταγραφή όλων των συμπληρωματικών
έργων.
Να επιλεγεί
ως πρώτη φάση:
Η εκβάθυνση
της λιμενολεκάνης εκατέρωθεν του προβλήτα
Η αποκοπή
του προβόλου που βρίσκεται στην ανατολική πλευρά του προβλήτα προκειμένου να
μπορεί να αξιοποιείται αυτός καθ όλο το μήκος και να δίνει τη δυνατότητα
παραβολής κρουαζιεροπλοίων που σήμερα παραμένουν στο αγκυροβόλιο
Ως Β φάση
Επέκταση του
προβλήτα προς Νότο
Κατασκευή
επιβατηγού σταθμού terminal προκειμένου για εξυπηρέτηση των αποεπιβιβαζομένων
επιβατών – τουριστών και εγκατάσταση των μέσων και συστημάτων που απιτούνται
για την πλήρη εφαρμογή των μέτρων που προβλέπονται από τον Διεθνή Κώδικα ISPS για το Maritime Security τα οποία στο ενδιάμεσο διάστημα θα
εφαρμόζονται σύμφωνα με τις συνθήκες και αυτά που προβλέπονται από την κείμενη
νομοθεσία.
Φυσικά γι
αυτό θα πρέπει να γίνει εκπόνηση μελέτης που θα καταγράφει τον χρόνο
κατασκευής και το κόστος.
Οι
μελέτες θα γίνουν από το Λιμενικό Ταμείο και τις Τεχνικές Υπηρεσίες
Φωκίδος… για να εξασφαλιστούν οι πόροι από το ΕΣΠΑ ή άλλα Περιφερειακά
Προγράμματα!
Φυσικά είχαν αποτανθεί στον Περιφερειάρχη ο οποίος τους παρέπεμψε στους
τοπικούς φορείς. Ασφαλώς θα ακολουθήσει και άλλη συνάντηση προκειμένου να
παρθούν οι τελικές αποφάσεις…
Στο
μεταξύ το Λιμάνι θα συνεχίσει να λειτουργεί ως έχει με την διάθεση των φορέων
κρουαζιέρας που επιθυμούν να μεταφέρουν τις δραστηριότητές τους στην Ιτέα μετά
το κλείσιμο του Λιμανιού της Πάτρας…
Ελπίζουμε
ότι στο μεταξύ το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδος θα φροντίσει να καταστήσει ασφαλές το
Λιμάνι και λειτουργικό σύμφωνα με προδιαγραφές της ΕΕ (διαχείριση
αποβλήτων-ερμάτων και Maritime Security) μέχρι να
εκπονήσουν τις μελέτες τους…
fokisonline
Αυτά θα πρέπει να περιλαμβάνονται στο Master Plan.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου βρίσκεται αυτό;
Αβδηριτισμός: συνώνυμο της ανικανότητας στη διαχείριση των δημοσίων πραγμάτων, της ακρισίας, της κενοδοξίας, της ευήθειας, της επιπολαιότητας, της αφέλειας, της μωρίας και της ανόητης γενικώς συμπεριφοράς, που οι γιατροί της εποχής της Αρχαίας Ελλάδας απέδιδαν στο κλίμα και το νερό............
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΣΤΕΙΛΑΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΣΤΕΙΛΕ ΣΤΟΝ ΜΙΧΟ....ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΕΣΠΑ. ΠΑΡΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕ!! ΠΟΙΟΣ ΝΑ ΕΝΤΑΞΕΙ?
ΑπάντησηΔιαγραφή