Οι θέσεις της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ
στη συνεδρίαση δημοτικού συμβούλιου δήμου Δελφών
για την Παρέμβαση στη Γιαγτζή.
Στην
περίπτωσή μας, στην κυκλοφοριακή μελέτη της Άμφισσας, υποψιαζόμαστε ότι
αυτή έγινε σύμφωνα με τα θέλω μιας μικρής ομάδας επαγγελματιών,
εκφρασμένα εξ άλλου εδώ και μια δεκαετία και πάνω, με θέσεις του τύπου
«το ιστορικό κέντρο θα το κάνουμε μικρό Παρίσι» και άλλα τέτοια.
Ήταν η
ίδια ομάδα που πλαισίωναν την τότε Διοίκηση του
Συλλόγου
Αναπτυξιακού Προβληματισμού «Ελιά»
και που όλως περιέργως πρόεδρος του ήταν ο σημερινός Δήμαρχος. Το
κυκλοφοριακό εξ άλλου επιχειρήθηκε και στο παρελθόν να αλλάξει με
αποτελέσματα που ούτε σοβαρότητα είχαν και σε καμιά περίπτωση δεν
διευκόλυναν τους δημότες και την αγορά. Θεωρούμε δε ότι η
μελέτη χωρίζει την πόλη στην προνομιούχο εμπορική-τουριστική περιοχή,
και σε μια λιγότερο ευνοημένη-επαγγελματική περιοχή…. και είναι
πασιφανές ποιοι είναι οι
(υποτιθέμενοι) ευνοημένοι! Επίσης θεωρούμε ότι η μελέτη έγινε
ΜΟΝΟ ή κυρίως για τη Γιαγτζή. Τα υπόλοιπα έγιναν για στάχτη στα μάτια.
Αναφέρεται λοιπόν, η μελέτη, σε δρόμο που υπάρχουν καταστήματα εστίασης
αλλά και της συγκεκριμένης ομάδας! Και καλά τα μαγαζιά εστίασης σίγουρα
ΘΑ τα βοηθούσε, ειδικά τους Θερινούς μήνες, που θα μπορούσαν να βγάλουν
έξω τραπεζοκαθίσματα σε κάποιες άλλες εποχές
όμως, προ κρίσης. Τώρα δε νομίζουμε να τρέχουν οι εργαζόμενοι
και οι συνταξιούχοι για το ποιος θα πρωτοκαθίσει σε αυτά όταν για
παράδειγμα μετά τις 7-8 πρώτες μέρες του μήνα η Άμφισσα (και όχι μόνο)
γίνεται μια νεκρή
πόλη μιας και οι μισθοί και συντάξεις κατατέθηκαν στον ΕΝΦΙΑ, στον ΦΠΑ
στην εφορία, στις τράπεζες. Δεν βάζουμε εμείς την πολιτική διάσταση.
Μπαίνει από μόνη της για τον
απλούστατο
λόγο ότι έτσι είναι τα πράγματα και δεν πρόκειται να αλλάξουν. Ίσα ίσα
θα χειροτερεύουν κάθε χρόνο που περνάει. Μην ξεχνάτε τα μέτρα που θα
πάρουν για την «αξιολόγηση», τα μέτρα για τις συντάξεις το
2018 (και που μάλλον θα τα ξεκινήσουν οσονούπω), τον αυτόματο κόφτη
κλπ. Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα εμπορικά. Αύξηση της
επισκεψιμότητας στους πεζόδρομους μπορεί να υπάρξει. Αυτό δεν σημαίνει
κατ ανάγκη και αύξηση του τζίρου των καταστημάτων.
Μια βόλτα να κάνουνε οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας, που είναι από άλλες δημοτικές ενότητες, ειδικά στην οδό Γιαγτζή, θα δούνε
ΟΧΙ
τα 8 κλειστά μαγαζιά του 2016 αλλά 14 κλειστά και μόνο 25 ανοιχτά Δηλαδή κοντά το 40% είναι ΠΛΕΟΝ ΚΛΕΙΣΤΑ!!!! Οι περισσότεροι δε από αυτούς τους καταστηματάρχες
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΑΝΟΙΚΤΟΙ, πασχίζουν να τα κρατηθούν
ανοιχτοί λόγω του χαμηλού τζίρου τους τα τελευταία χρόνια, των
χρεών στους προμηθευτές, στις τράπεζες, στη ΔΕΗ, στα ασφαλιστικά ταμεία,
στα νοίκια. Όλοι αυτοί όχι μόνο (εν δυνάμει)χρεοκοπημένοι είναι εξ αιτίας των πιο πάνω αλλά κινδυνεύουν να χάσουν
ακόμη και τα σπίτια τους είτε από τις τράπεζες είτε από το ανάλγητο κράτος.
Είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία που δίνει η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία
για την τεράστια μείωση της αγοραστικής δύναμης των ελλήνων, όσο και τα
στοιχεία που δίνει η Εθνική Συνομοσπονδία
Ελληνικού Εμπορίου για την πτώση του τζίρου στο μικρεμπόριο.
Οι άλλοι, οι γύρω γύρω της Γιαγτζή καταστηματάρχες που θα χάσουν
πελατεία ακριβώς γιατί δεν θα υπάρχει εύκολη πρόσβαση στα μαγαζιά τους
λόγο των ρυθμίσεων δεν θα οδηγηθούν στον αφανισμό μιας και η πελατεία
τους θα οδεύει για τα μεγάλα σουπερ μάρκετ που διαθέτουν
μεγάλους χώρους παρκινγκ; Αλήθεια αναλογίζονται αυτοί οι επαγγελματίες,
υπέρμαχοι της μελέτης, όταν
αύριο ο γιγαντωμένος πλέον «Γαλαξίας» λόγο της εξαγοράς και των αποθηκευτικών χώρων από
την Ένωση, θα έχει είδη ένδυσης-υπόδησης, είδη
καλλυντικών, τακούνι εξπρές, είδη βιβλιοπωλείου, εφημερίδες, τσιγάρα,
φάρμακα κλπ ότι θα κινδυνεύουν και οι ίδιοι με αφανισμό! Στον ίδιο
αφανισμό που οδηγούν τους
υπόλοιπους επαγγελματίες!
Το κριτήριο για μας είναι πώς
απαντάς στο ερώτημα: σχεδιασμός και ανάπτυξη από ποιον και προς όφελος
ποιου. Έχει αναρωτηθεί ο μελετητής το φόρτο αυτοκινήτων που θα δεχθούν
οι δρόμοι γύρο από
το κέντρο, με αποτέλεσμα να δυσκολευθεί η ζωή αυτών των κατοίκων; Ή
μήπως υπάρχει στη σκέψη του κ. Δήμαρχου (μετά και από τις τεράστιες
περικοπές κονδυλίων είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό, είτε από ΣΑΤΑ ή
από άλλα προγράμματα, έχει υποστεί και που αυτές
θα συνεχίζονται) να αξιοποιήσει τους γύρο από το ιστορικό κέντρο
δρόμους, προκειμένου
να χαρατσώσει τους δημότες με παρκόμετρα, στη λογική της ανταποδοτικότητας; Γιατί αυτό ακριβώς θα γίνει και άντε να βρούνε πελάτες τα περιμετρικά της Γιαγτζή μαγαζιά!!
Πολλά θα μπορούσαν να επισημανθούν ή και να προταθούν ακόμη. Όμως
η ποιότητα ζωής σε μια πόλη επηρεάζεται από ένα σύνολο παραγόντων και
όχι μόνο με τη δημιουργία ενός εμπορικού πεζόδρομου που λείπει από την
πόλη και τόσο πολύ επιθυμεί ο Δήμαρχός μας
να δημιουργήσει! Ποιος αλήθεια δεν το θέλει αυτό, αλλά απαντήστε μας
(με κάθε ειλικρίνεια) πιστεύετε ότι θα το πετύχετε αυτό με τη ρύθμιση
του κυκλοφοριακού, ιδιαίτερα σήμερα που ο λαός μέρα με τη μέρα
εξαθλιώνεται από την πολιτική που στοχεύει στα κέρδη των
πολυεθνικών, των τραπεζών, των επιχειρηματικών ομίλων;
Εμείς
για όλους τους παραπάνω λόγους θα καταψηφίσουμε την εισήγηση καλώντας
και τους υπόλοιπους συμβούλους να κάνουν το ίδιο. Ήδη επαγγελματίες
που πριν ήταν υπέρ των ρυθμίσεων αντιλαμβάνονται το τι πάει να γίνει
και στέκονται αλληλέγγυοι των συναδέλφων τους που τους τσακίζουν οι
ρυθμίσεις.
Εξ άλλου αυτό έγινε αντιληπτό, μόλις προχθές,
κατά την ημέρα που πεζοδρομήθηκε το λεγόμενο ιστορικό κέντρο στην ημέρα χωρίς αυτοκίνητο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου