Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου…

Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου…
Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου…

Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

Η μεγάλη έκθεση του Γ. Σκυλογιάννη υπό της αιγίδα του Δήμου Δελφών στο Μουσείο...«Στην καθετότητα του ίχνους»!


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                       ΑΜΦΙΣΣΑ  15.07.2014
ΝΟΜΟΣ ΦΩΚΙΔΑΣ                                                    
ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΦΩΝ                                                                
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                                                                 

Διεύθυνση: Πλατεία Κεχαγιά                   
Τ.Κ. : 331 00 Άμφισσα                                
Τηλέφωνο: 2265350027    
FAX: 2265350021

Α.Δ.Τ.:    36/2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: «Έκθεση του εικαστικού και καθηγητή της σχολής καλών τεχνών του Α.Π.Θ. κ. Γιώργου Σκυλογιάννη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών από 17/07/2014 έως 31/08/2014».

Ο Δήμος Δελφών σε συνεργασία με την Ι΄ Εφορεία Προϊστορικών & Κλασικών Αρχαιοτήτων  διοργανώνει  στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών την έκθεση «Στην καθετότητα του ίχνους» του εικαστικού και καθηγητή της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ. Γιώργου Σκυλογιάννη  από την Πέμπτη 17 Ιουλίου έως την Κυριακή 31 Αυγούστου 2014. Η έκθεση θα περιλαμβάνει μια ενότητα από χαρακτηριστικά ζωγραφικά έργα στον εσωτερικό χώρο του Μουσείου και μια σειρά μεγάλων γλυπτών στον προαύλιο χώρο του μουσείου.

Ημερομηνία εγκαινίων: Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014 και  Ώρα 19.30
Ημέρες και ώρες λειτουργίας του Μουσείου: Καθημερινά  08:00-20:00
Πληροφορίες: 2265082312-313


Στην καθετότητα του ίχνους
“Στην ακρώρεια της αρχαίας τοπό-γραφίας των Δελφών, στον χώρο του Μουσείου, ο Γιώργος Σκυλογιάννης, εκ-θέτει μια σειρά από γλυπτικά έργα μεγάλων διαστάσεων, που ούτε μιλούν, ούτε σωπαίνουν, αλλά σημαίνουν κάτι. Όπως τα ονόματα εκείνης της πηγής που έρχονταν από αλλού, απ’ αυτό το Έξω του κόσμου. Καμένοι κορμοί απ΄ τον ιστορικό ελαιώνα της Άμφισσας,  που υπενθυμίζουν την πρόσφατη καταστροφή και εικονίζουν την ιδέα του θανάτου που νοηματοδοτεί απ' τους αρχαίους χρόνους την καθημερινή εμπειρία του ανθρώπου. Η καθετότητα αυτών των γλυπτών είναι απόρροια, αλλά και απορία μαζί, της ιερογλυφικής καταγωγής τους, αλλά της κατακόρυφης έλξης τους, του ιερού ίχνους που κομίζουν στον κόσμο. Στην καθετότητα του Δελφικού Τοπίου αυτά τα γλυπτικά έργα του Σκυλογιάννη είναι εγέρσεις μιας εσωτερικευμένης απορίας, αναπαραστάσεις του εαυτού τους, αφιλόδοξες αναμονές, ίχνη μιας μεσσιανικής απόσυρσης, που εκθέτει και τα κρυπτωνυμικά της σημάδια.
Στην ενότητα των ζωγραφικών του έργων, που εκτίθενται μέσα στο χώρο του αρχαιολογικού μουσείου, αναγνωρίζουμε τις χαρακτηριστικές χειρονομίες απ' τη μανιέρα της δουλειάς του. Εύθραυστες και αφηρημένες αναπαραστάσεις, που κομίζουν ένα ίχνος που είναι πριν τη γλώσσα και πάντα πέραν αυτής. Μια αντεστραμμένη γλώσσα, που δεν εκθέτει αλλά εκτίθεται, από-καλύπτοντας το ισοδύναμο της εσωτερικής και αθέατης πλευράς της. Το έργο τέχνης είναι ένας ερμητισμός που αποκαλύπτεται, αλλά όσο αποκαλύπτεται τόσο και απολύει την εξαίρεσή του.”
Αποστόλης Αρτινός


Γιώργος Σκυλογιάννης


Ο Γιώργος Σκυλογιάννης γεννήθηκε στην Άμφισσα. Πήρε δίπλωμα ζωγραφικής και σκηνογραφίας από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Το 1981 κάνει την πρώτη ατομική του έκθεση στην Αθήνα στην γκαλερί "Μέδουσα". Υπότροφος της Γαλλικής Κυβέρνησης το 1982 συνεχίζει τις σπουδές του στο Παρίσι στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Συναντάει τον καθηγητή Jean Laude, όπου ολοκληρώνει μαζί του την Maitrice Αισθητικής πάνω στο έργο του J. Pollock. Ακολουθεί τις σπουδές του στη Φιλοσοφία της Τέχνης με καθηγητή τον Revault D' Allones και γίνεται κάτοχος του DEA. Το 1985 συνεχίζει θεωρητικές σπουδές στις πλαστικές τέχνες στο πανεπιστήμιο Paris VIII. Πολλές διακρίσεις και βραβεία συνοδεύουν τη μέχρι τώρα καλλιτεχνική του πορεία. Από το 1996 είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δικτύου Εικαστικών Εργαστηρίων Δήμου Άμφισσας - Υπουργείου Πολιτισμού. Από το 2006 είναι καθηγητής στην Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.


Από το Γραφείο Τύπου



11 σχόλια:

  1. ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ ΔΗΛΩΤΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΦΟΥΣΕΚΙΣΤΕΑΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΑΙΣΧΟΣ ....ΕΦΑΓΕ, ΗΠΙΕ, ΞΑΝΑΕΦΑΓΕ, ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΟΥ ΤΕΩΣ, ΤΑΞΙΔΑΚΙΑ, ΦΑΓΟΠΟΤΙΑ, ΜΙΑ ΧΑΡΑ. ΝΤΡΟΠΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πανε οι θεσεις συμβουλων , τα γευματα , οι δεξιωσεις , τα ταξιδια , τα κρασια , ¨το ¨¨λαδωμα του εντερου ¨¨ γενικως απο τα ταμεια του δημου και της παλαι ποτε νομαρχιας . Προσφορα στον τοπο και στον πολιτισμο αυτα τα χρονια του ¨¨φουσεκισταν ¨¨ ; μονο κατι σκυλοαλιχτισματα στο ¨¨παπαριδειο ¨¨στοιχειο που με μεγαλη ορεξη οικειοποιηθηκε απο μερικους καλλιτεχνες του ιχνους και της τελειας και του απεραντου ... κενου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από μερικούς καλλιτέχνες του ίχνους και της τελείας και του απέραντου ... κενού…… στο μυαλό και οπουδήποτε αλλού!!!

      Διαγραφή
    2. Από μερικούς καλλιτέχνες του ίχνους και της τελείας και του απέραντου ... κενού…… στο μυαλό και οπουδήποτε αλλού!!!

      Διαγραφή
  5. Οταν η καθετοτητα του.......ιχνους ( ? ) συνανταται με την τεθλασμενοποιημενη ευθεια της παρανοιας, και εφαπτεται με την οριζοντιομενη καμπυλη του ανισοπεδου πνευματος, που ομοκυκλωνεται στο πουθενα , τοτε ο .............ΦΕΛΟΣ ΕΠΙΠΛΕΕΙ
    Εαν,αυτες τις ημερες εχουμε ....τσουναμι, θα ειναι απο το θεο Απολλωνα, που βλεποντας
    τι γινεται στους ιερους τοπους των Δελφων, θυμομενος ,θα χτυπησει την τριαινα του στη θαλασσα Και να σκεφθει κανεις,οτι επι ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ,ειχε εκπαιδευτικη αδεια ,στην Αμφισσα, αμειβομενος, ετοιμαζε,ισως, τα καμμενα....κουτσουρα για την εκθεση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο Απόλλωνας θα χτύπησει με την τρίαινά του; Για διδάκτωρ ιστορίας σας κόβω εσάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΙ ΑΛΛΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΜΗΝΑ

    ΄΄΄΄΄΄΄΄η ΚΑΘΕΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΙΧΝΟΥΣ ΤΗΣ ΥΠΟΤΙΝΟΥΣΑΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΠΑΡΝΑΣΣΙΔΟΣ ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΗΝ ΟΡΙΖΟΝΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΩΤΑΤΟΥ ΔΕΛΦΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΗΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΕΠΙΒΟΛΩΝ ΚΥΚΛΩΝ ΤΩΝ ΟΚΤΩ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΘΑΛΑΣΣΩΝ ''''''''''''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΑΠΟΣΤΟΛΗ..ΤΙ ΠΑΡΛΑΠΙΠΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΑΓΟΡΙ ΜΟΥ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή